Wzrastająca popularność trendu, jakim jest video marketing sprawia, że zaczynamy bliżej i bardziej szczegółowo przyglądać się poszczególnym formom, które można wyszczególnić w tym przypadku.
Ostatnio coraz więcej słyszy się o LIVE-ach. Pewnie zauważyłeś, że coraz więcej Twoich znajomych, współpracowników czy nawet konkurentów – zaczyna takie LIVE-y przeprowadzać.
Jeżeli jeszcze nie zacząłeś wykorzystywać transmisji LIVE w swoim biznesie… lub robisz je, ale nie wiesz czy warto… UWAGA!
Teraz pokażę Ci naprawdę 5 NIESAMOWITYCH faktów odnośnie LIVE-ów. Jeżeli to czytasz, to trzymaj się mocno, bo zrzucają one z krzesła… DOSŁOWNIE!
Gotowy? Przekonaj się sam:
- Facebook w swoim algorytmie premiuje transmisje LIVE. Jeżeli ktoś z Twoich znajomych przeprowadza LIVE-a, Ty domyślnie dostajesz o tym powiadomienie. Wiele osób kliknie i nawet z ciekawości obejrzy, co aktualnie masz do powiedzenia. Oprócz tego, transmisje LIVE są zdecydowanie częściej wyświetlane w aktualnościach, niż inne typy postów.
- Według ostatnich badań, transmisje LIVE na Facebooku są oglądane trzy razy dłużej i generują aż 10 razy więcej komentarzy, niż zwykłe video. Dzięki temu możesz przekazać swoim klientom trzy razy więcej informacji, niż zazwyczaj.
- Według badania BuzzSumo średnia liczba interakcji również jest po stronie transmisji LIVE. W przypadku normalnego video wynosi to 928 interakcji, a transmisje na żywo generują wynik na poziomie 1043 interakcji.
- Nie da się ukryć, że potęga społeczności i angażowania odbiorców jest właśnie w social media. Facebook przekroczył już 2 mld użytkowników. W przypadku YouTube’a liczba ta wynosi obecnie 1,5 mld. Niedawno Mark Zuckerberg poinformował, że obecnie na Facebooku aż 360 milionów użytkowników ogląda regularnie treści video. A przecież jest jeszcze Instagram (ponad 200 milionów regularnie oglądających)
- Kilka liczb z rekordowych transmisji LIVE naprawdę robi wrażenie i udowadnia, że takie materiały mogą generować naprawdę potężną liczbę wyświetleń. Dla przykładu, na Facebooku, materiał z transmisji LIVE autorstwa Candace Payne wyświetlono łącznie 162 miliony razy! Niesamowitymi wynikami może pochwalić się również YouTube, w przypadku którego rekordowa okazała się transmisja skoku Felixa Baumgartnera ze stratosfery, którą w szczytowym czasie oglądało 8 milionów osób w jednym momencie! Drugie miejsce zajęła debata prezydencka Hilary Cliton i Donalda Trumpa, która może pochwalić się rekordem 1,5 mln oglądających.
Potężna społeczność, rekordowe wyniki oglądalności, możliwość niesamowitego angażowania swojej społeczności i premiowanie w algorytmach wyświetlania – te oraz inne korzyści mogą czekać na Ciebie, jeżeli zaczniesz realizować się w transmisjach LIVE.
Jak sam widzisz, potencjał i możliwości są ogromne. Teraz sam możesz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto zajmować się transmisjami LIVE.
Absolutnie nie mam wątpliwości, że transmisje live to obecnie najbardziej angażujący format treści 🙂
Co zamierzasz z tym zrobić? 🙂
Oczywiście wszelkie fakty, które napisałeś są niepodważalne. Ja mam jednak jedno małe pytanie – kiedy ludzie mają czas tak oglądać live? Poważnie. Codziennie? Jeszcze na tym etapie nie jestem 🙂 Mój czas zarządza się inaczej 😉 A co do tworzenia ich, chyba jeszcze nie przeszłam pewnej bariery odkrycia się.
Wiesz, społeczność na Facebooku jest tak duża, że zawsze znajdą się chętni do tego, aby takie LIVE-y oglądać. Patrząc po naszych działaniach, widzimy, ze Ci, którym LIVE się spodobał, chętnie wracają na kolejne. Poza tym, taki LIVE np. na Facebooku ma jedną niesamowitą zaletę – pracuje też po jego zakończeniu. Jeżeli ktoś nie przybył od razu, zawsze może taki materiał obejrzeć później. Pozdrawiamy 🙂