Z dnia na dzień LIVE-y stają się coraz bardziej popularne. Obecnie praktycznie każdy z większych portali społecznościowych ma możliwość przeprowadzania transmisji LIVE. Transmitować na żywo możemy przecież zarówno na Facebooku, YouTube, Twitterze czy Instagramie. Co więcej, możemy do tego celu wykorzystywać również zewnętrzne oprogramowanie, które daje nam zdecydowanie większe możliwości pod względem pokazywania treści.

Wiele firm zastanawia się, czy transmisje LIVE mają jakiś sens. Przeglądając internet czy czytając komentarze na forach/mediach społecznościowych, można zauważyć, że w głowach wielu osób pojawiają się wątpliwości: „Czy w ogóle opłaca się robić LIVE-y?, „Czy warto tracić na to czas?”.

Pytań tego typu jest bardzo wiele, ale ich kontekst jest wspólny: czy marce opłaca się przeprowadzać LIVE-y?

Niech ten artykuł będzie odpowiedzią dla wszystkich wątpiących, którzy jeszcze nie wierzą w potęgę transmisji LIVE.

Jakie zatem potencjalne korzyści może zyskać marka, przeprowadzając transmisje na żywo?

Budowanie relacji na linii marka-klient

Czy chcesz, aby Twoja firma była kojarzona z nudną i schematyczną marką, która tak do końca nie posiada ludzkiej twarzy? Anonimowe firmy nie wzbudzają zaufania, wywołują szereg różnorakich obaw. Do takich marek podchodzi się po prostu niechętnie.

Transmisje LIVE to jeden ze sposobów, aby budować znakomite relacje na linii marka-konsument. Po pierwsze, jeżeli będziesz organizować takiego LIVE-a, Twoi widzowie i klienci zobaczą Twoją firmę od ludzkiej strony. Pokażesz im, że po drugiej stronie też jest człowiek, zupełnie normalny, który rozumie ich problemy i chce nawiązywać z nimi dialog.

Po drugie, masz możliwość personalnego i indywidualnego odnoszenia się do swoich widzów. Wyobraź sobie, że Twoi klienci wpadają na Twojego LIVE-a, a Ty możesz krótko porozmawiać sobie z każdym z nich. Nie traktujesz wszystkich tak samo, jako zwykłej, szarej masy. Możesz powiedzieć: „Cześć Marku! Co tam u Ciebie?” czy „Witam Cię Kasiu. Opowiedz mi o tym, czym się zajmujesz i jak mogę Ci pomóc”. Twoi widzowie z pewnością docenią to, że pomagasz im rozwiązać problemy, odpowiadasz i rozwiewasz wątpliwości, a to niesamowity krok do zbudowania znakomitych relacji na linii marka-klient.

Zwiększenie sprzedaży

Nie da się ukryć – dzięki transmisjom LIVE możesz realnie zwiększyć sprzedaż w swojej firmie. Według ostatnich badań, transmisje LIVE na Facebooku generują 10 razy więcej komentarzy i są oglądane trzy razy dłużej, niż zwykłe video. Dzięki temu, możesz przekazać swoim widzom o 300% więcej wartości!

Klasyczny tego przykjład mieliśmy niedawno u siebie: na LIVE z serii #AskTheWolf wpadł jeden z widzów. Miał być dosłownie na chwilkę, ale fakt, że wywiązała się między nami krótka konwersacja sprawiła, że został na dłużej. Po wymianie wiedzy i wartości, nie dość, że przekonał się do tego, że warto prowadzić LIVE-y… to na dodatek po zakończeniu transmisji kupił naszego e-booka, dzięki któremu będzie mógł jeszcze efektywniej wystartować ze swoimi LIVE-ami.

Szansa na dużą widownię i wiralową oglądalność

Transmisje LIVE to świetna okazja do tego, aby o Twojej marce dowiedziała się duża liczba osób. Prawdą jest, że obecnie wszystkie najpopularniejsze platformy do przeprowadzania LIVE-ów to nic innego, jak portale społecznościowe. Z samego Facebooka korzysta już ponad 2 miliardy osób, a liczba użytkowników YouTube’a też już przekroczyła okrągły miliard. A przecież mamy jeszcze Twittera i Instagrama!

Inna sprawa to fakt, że obecnie Facebook priorytetowo traktuje transmisje na żywo, dając im pierwszeństwo wyświetlania w swoim skomplikowanym algorytmie pokazywania treści. Oprócz tego, przeprowadzając transmisje LIVE ze swojego konta osobistego, każdy z Twoich znajomych domyślnie dostanie powiadomienie informujące go o trwającej właśnie transmisji. Dzięki temu mogą oni natychmiast do niej dołączyć.

Nie zapominajmy również, że taka transmisja pracuje podwójnie. Oglądanie w czasie rzeczywistym to jedno. Oprócz tego, video jest również dostępne po zakończeniu transmisji, dzięki czemu materiał może nadal być dostępny w serwisie i zdobywać kolejne wyświetlenia.

A potencjał jest naprawdę niesamowity. Rekordowe transmisje LIVE osiągnęły wyniki na poziomie 162 mln wyświetleń. Autorem rekordu jest Amerykanka Candace Payne. Dzięki temu LIVE-owi usłyszał o niej cały świat, a zaproszenie do siedziby Facebooka otrzymała od samego Marka Zuckerberga.

O Tobie również może usłyszeć „cały” Facebook. Pamiętaj jednak, że sam silny trend mediów społecznościowych to nie wszystko. Musisz również zadbać o odpowiednią promocję takiego video.

Ten temat bardzo szeroko poruszamy w naszym e-booku.

Ulepszaj swój produkt/usługę = realnie!

Chyba każdy z nas, przedsiębiorców, chciałby, aby jego produkt/usługa idealnie trafiał w potrzeby klienta. Fakt, że produkt czy usługa rozwiązuje problemy drugiego człowieka i czyni go szczęśliwszym, to jedna z najlepszych wiadomości, które może komunikować nasz biznes.

Jednak, aby produkt/usługa idealnie trafiały w potrzeby klienta, trzeba poznać wątpliwości i problemy z którymi on się boryka. Do zbierania takich informacji również świetnie sprawdzą się transmisje LIVE. Dzięki możliwości zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, masz okazję do tego, aby realnie ocenić bolączki z którymi borykają się Twoi aktualni i przyszli klienci, a następnie w oparciu o nie, ulepszyć swój produkt/usługę. Niech Twoja grupa docelowa wie, ze dokładasz wszelkich starań, aby to, co tworzysz było robione dla nich.

Jeżeli miałeś jakiekolwiek wątpliwości, czy transmisje LIVE to gra warta świeczki, to myślę, że teraz zniknęły, a zamiast nich pojawiła się nowa lampka „Jak mogę wykorzystać LIVE-y do zwiększenia sprzedaży?”

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak przeprowadzać efektywne transmisje LIVE, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć sprzedaż w swojej firmie, zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy w specjalnym e-booku.

 

 

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816