Gdy czytasz: „prezentacja blendera” – jakie skojarzenia Ci się nasuwają? Może masz przed oczami kucharza, który stoi w kuchni i trzyma blender, opowiadając o tym, co potrafi? A może widzisz osobę, która wrzuca kolejno różne produkty do urządzenia i mówi, że dzięki niemu przygotujesz pyszny koktajl czy upieczesz smaczne ciasto?
Nie tylko w przypadku blendera, ale praktycznie przy każdym produkcie, zazwyczaj jako pierwsze przychodzą nam na myśl te najpowszechniejsze rozwiązania.
Niestety, bardzo często osoby odpowiedzialne za prezentacje produktów nie wychodzą poza ten wąski krąg skojarzeniowy. Efekty są łatwe do przewidzenia – odbiorcy mają już dosyć ciągle tego samego. Milionowa reklama o tym samym to zazwyczaj podobna reakcja: „czerwony guzik na pilocie” lub „ikonka krzyżyka w oknie przeglądarki”.
Czas zrobić to w sposób nietypowy, nowatorski i nieszablonowy.
Nie bez powodu jako przykład do skojarzeń przytoczyłem właśnie blender. Dziś chciałbym przedstawić Ci wzorowy przykład prezentacji produktu:
BlendTec – geniusz video
Firma BlendTec mniej więcej 10 lat temu wypuściła swoje pierwsze video, w którym prezentuje możliwości swojego blendera. Efekt? Produkcje szturmem zaczęły podbijać internet i w mig zdobyły popularność. Do tej pory, wszystkie filmy na kanale BlendTec zostały łącznie wyświetlone ponad 282 mln razy!
Być może zadajesz sobie pytanie: czy popularność tych filmów w jakikolwiek sposób przekłada się na firmę, sprzedaż i zyski? Tak! W tym przypadku wyniki są równie imponujące. W ciągu roku sprzedaż produktów wzrosła o 500% do 40 mln dolarów!
Dlaczego to działa?
Jak myślisz, dlaczego akurat videa firmy BlendTec zdobyły tak wielką popularność? Na rynku mamy przecież niezliczoną liczbę blenderów, więc konkurencja jest naprawdę bardzo duża.
Zdecydowana większość firm ucieka się do standardowego schematu: kuchnia, robienie koktajli, blendowanie, przyrządzanie posiłków – tak to mniej więcej wygląda. Znów to samo – jest to wręcz nudne, dlatego też większość takich schematycznych prezentacji trafia do „mózgowego kosza”. I już tam zostaje.
Obejrzyj więcej filmów na ich kanale. BlendTec miksuje, ale… iPhone, Nokię 3310, iPada, a nawet manekina. Ich blendery zmiksują dosłownie wszystko. Nietypowe przedmioty wrzucane do środka pokazują, że ich produkt jest dobry… Skoro poradził sobie z kościotrupem… to owoce czy warzywa nie będą dla niego żadnym problemem.
Jestem prawie pewny, że gdyby była to zwykła prezentacja, taka jakich jest już tysiące – to nie obserwowalibyśmy tak gigantycznego sukcesu. BlendTec zrobił coś wyjątkowego… i odniósł sukces.
Inna sprawa – to humor. Śmiech i zabawa to fantastyczne narzędzie marketingowe, które ubarwią każdy komunikat. Prezentacje firmy BlendTec ogląda się z wielką przyjemnością, bawiąc się przy tym świetnie. Czego chcieć więcej?
Co możesz zrobić? Prosta rada dla Ciebie
Krótko, ale treściwie. Ta video prezentacja to znakomita lekcja dla Twojego biznesu. I nieważne, czy zajmujesz się sprzedażą blenderów, stolarki otworowej czy czegokolwiek innego. Ta lekcja skierowana jest absolutnie do każdego biznesu.
Jeżeli masz zamiar stworzyć video prezentujące Twój produkt lub usługę, zrób w to nieszablonowy sposób. Niech Twoje video będzie inne, niż wszystkie. Niech posiada w sobie coś wyjątkowego, coś co będzie wyróżnikiem tylko Twojej prezentacji. Wyróżnij się.
Każda lekcja kończy się zadaniem domowym. Dlatego też, weź kartkę i wypisz wszystko to, co jest wyjątkowego w Twoim produkcie lub usłudze, a następnie zastanów się jak możesz wykorzystać to przy produkcji video. Do dzieła!
Mój tato powtarzał mi jak mantrę w dzieciństwie, żeby myśleć nieszablonowo! 🙂 I to mi pozostało!
Gratuluję i życzę powodzenia 🙂
Świetny tekst, myślę, że wielu osobom może pomóc w reklamie ich produktów. Ja także skorzystam z Twoich rad 🙂 dzięki
Dziękujemy serdecznie. Koniecznie daj znać, jak wyszło po wdrożeniu rad 🙂
Kreatywność jest kluczem do wszystkiego. Teraz, kiedy wprost zalewani jesteśmy różnymi produktami, kolejnymi telefonami z CC trzeba się czymś wyróżnić inaczej nasz mózg nie zarejestruje , że może trafia nam się jakaś fantastyczna okazja!
Tak, bardzo łatwo popaść w ramę, a jak człowiek sobie już coś zaszufladkuje, ciężko to zmienić. Dlatego tak jak mówisz: wyróżnić się.
Niezły jesteś! Lecę na fejsbuczka polubić Twoją stronę ❤️
Dziękujemy 😉
Obecnie jest taka konkurencja, że swoim produktem lub usługą faktycznie trzeba się nieźle wyróżnić. A reklama świetna 😀
W ogóle przejrzałam artykuły i zadecydowałam, że chcę być na bieżąco, więc polubowuję na FB 🙂 pozdrawiam <3
Bardzo, bardzo dziękujemy za te słowa. Zapraszamy! 🙂
Najważniejsze jest wyjście poza schemat!
Tak jest! 🙂 Nieszablonowość jest nagradzana. 🙂
Praktycznie napisane I pokazane jednocześnie. Zaciekawiło mnie i obejrze inne filmy.
Świetnie 🙂 Życzymy miłego oglądania 🙂
Ale, ale… Ale jak to tak iPada zblendować? 🙁
Jak widać… zmieli dosłownie WSZYSTKO 🙂
Nieszablonowość kluczem do sukcesu 😉
Nieszablonowość i EMOCJE! 🙂
To prawda od zawsze metoda aby myśleć nieszablonowo, działa.
Dziękujemy za komentarz 🙂
Trzeba przykuć czymś uwagę potencjalnych klientów, a to już będzie połowa sukcesu! Jeżeli nie będziemy niczym się wyróżniać to wiadomo, że albo nikt nie kupi naszego produktu, albo kupi go tam gdzie jest taniej 🙂
Przykuwanie uwagi to bardzo ważny element. W myśl zasady: „Wyróżnij się albo przepadnij” 🙂
Macie racje 🙂 muszę wymyślić jakaś ciekawa nieszablonowa promocje moich zdjęć z jedzonkiem :p
Pomyśl może o prezentacji jej w formie krótkich video 🙂
To cenne wskazówki przy sprzedaży własnego produktu. Pomocny artykuł.
Dziękujemy 🙂
Uwielbiam filmiki BlendTeca – widziałam je dość dawno temu i pamiętam, że pomyślałam wtedy o swojej firmie… wymyślić coś tak niepowtarzalnego… Niestety, do dziś nie mam koncepcji na aż tak oryginalną reklamę swojej działalności! 🙁 Mam popularną firmę (gabinet dietetyczny), a mój mózg pracuje szablonowo 😉
Hmmm, Justyno – zostawiamy Cię z pewną inspiracją 🙂 zerknij na to: https://www.youtube.com/watch?v=-hjg6mAJR-w 🙂