Jak wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w marketingu (cz. 2)

Zapraszamy do drugiej części artykułu, w którym przedstawiamy praktyczne zastosowania wirtualnej rzeczywistości w działaniach marketingowych firm z najróżniejszych branż.

Jeżeli jeszcze nie czytałeś pierwszej części, koniecznie nadrób zaległości, gdyż omawiamy tam, czym jest technika wirtualnej rzeczywistości, a także przedstawiamy krótką historię video.

Zajrzyj tam również, gdyż może się okazać, że przedstawiliśmy tam rozwiązania właśnie dla Twojego typu biznesu. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Branża samochodowa

Jeżeli działasz w branży samochodowej, to masz znakomitą okazję do tego, aby podziałać na zmysły klienta. Temat dotyczy głównie mężczyzn, jako grupy docelowej (chociaż nie tylko!). Pewnie znasz tę kwestię – większość mężczyzn uwielbia oglądać reklamy samochodów. Dlaczego? Po prostu – z zamiłowania. I automatycznie, podczas oglądania powstaje szereg wyobrażeń w stylu: “Ale bym takim pojeździł”. Jednym słowem – marzenie posiadania ulubionego samochodu.

Jeżeli jeszcze chcesz bardziej podziałać na zmysły klientów, dlaczego by nie wypuścić krótkiego filmu nagranego w technologii 360 stopni? Filmu, który będzie promocją samochodu i sprawi, że po ubraniu okularów, człowiek będzie mógł zakosztować przyjemności jazdy stylowym samochodem. Sposobów jest naprawdę wiele: film zrealizowany na zasadzie “jazdy próbnej” czy może nieco bardziej ekstremalne doznanie w stylu “jadę z pilotem, który pokazuje mi, co ten samochód potrafi”. Wszystko zależy od Ciebie – najważniejsze to wywołać emocje. Zobacz przykładową realizację, którą można obejrzeć za pomocą okularów Google Cardboard (koszt 20 zł):

Projektowanie wnętrz/urządzanie mieszkania

Dlaczego ludzie zgłaszają się do firm z kategorii aranżacji wnętrz? Chcą mieć pewność, że ich mieszkanie będzie urządzone stylowo, z pomysłem czy zgodnie z najnowszym krzykiem mody. Większość firm przekonuje swoich klientów projektami czy pięknymi zdjęciami. Wszystko po to, aby zachęcić ich, wpłynąć na zmysły, wywołać w nim zachwyt. Tak, aby człowiek pomyślał sobie: “Ale będę mieć cudowne mieszkanie!”. Obrazy działają na zmysły klienta i jego wyobraźnię – to zupełnie normalne. Jak myślisz, czy istnieje narzędzie, które mogłoby zachwycić jeszcze bardziej? Wydaje się, że wirtualna rzeczywistość ma świetne zastosowanie również w branży aranżacji wnętrz. Zamiast “płaskich” obrazków, może oglądać realne projekty i ustawienia na przykładzie jego własnego mieszkania! Inspirujące, prawda?

Nie znalazłeś swojej branży na liście? Spokojnie. To nie ostatnie zestawienie wirtualnej rzeczywistości i marketingu.

Jeżeli masz swoje pomysły na zastosowanie VR w biznesie, albo spotkałeś się  już z jakimś na żywo, daj proszę znać w komentarzu.

 

 

Bartłomiej Dusza

Autor: Bartłomiej Dusza

Kocham pisać i tworzyć, a z tekstem mam do czynienia praktycznie od zawsze. Thomas Edison kiedyś powiedział: "Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko to była przyjemność" - myślę, że identyfikuję się z tymi słowami, chociaż mam dopiero 25 lat. Zawsze marzyłem o tym, aby swoją pracę traktować jako przyjemność. Bardzo się cieszę, że realizuję jedno ze swoich marzeń, co pozwala mi wkładać w to całe swoje serce oraz duszę.

W Doodle Wolf zajmuję się m. in. prowadzeniem bloga, obsługą social media, tworzeniem skryptów oraz zgłębianiem i poznawaniem tajników video marketingu.

W wolnym czasie prowadzę własnego sportowego bloga, piszę opowiadania oraz wiersze. Z wielkim zamiłowaniem oglądam także wszelkie wydarzenia sportowe, a nieustannie towarzyszy mi muzyka rockowa oraz klasyczna.

2 komentarzy

Autor: Martyna | 19 lipca 2017 o 20:47

Ciekawe uwagi, wartościowe spostrzeżenia 🙂 nie wpadłabym na takie rozwiązania 😀

Bartłomiej Dusza
Autor: Bartłomiej Dusza | 20 lipca 2017 o 07:57

Rozwiązań jest naprawdę bardzo wiele – dziękujemy za komentarz 🙂

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *