Jak wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w marketingu (cz. 1)

wirtualna rzeczywistość

Czy chciałbyś poznać narzędzie, które sprawi, że Twój klient będzie jeszcze bardziej napalony na Twój produkt czy usługę? Narzędzie, które wzmocni w nim chęć zakupu i sprawi, że powie on: “Po prostu muszę to mieć!“. Jeżeli nie jesteś gotowy na to wyzwanie, to nie czytaj dalej tego artykułu.

Technika zmienia video

Na przestrzeni ostatnich 130 lat, wraz z rozwojem techniki, video przeszło gruntową przemianę. Od filmu niemego (1895), po pierwsze czarno-białe filmy z dźwiękiem, pierwsze video kolorowe, na niesamowitych filmach 3D kończąc.

Jak się okazuje – to jeszcze nie koniec! Ponownie możemy cieszyć się czymś nowym.. Coś, co oprócz rozrywki, daje również nowe możliwości MARKETINGOWE. Przed państwem wirtualna rzeczywistość.

Wirtualna rzeczywistość – nowa potęga marketingu?

Wirtualna rzeczywistość to kolejny etap rozwoju techniki filmowej. Jeżeli jeszcze nie wiesz,  aby zanurzyć się w świecie wirtualnej rzeczywistości potrzebujemy specjalnych gogli, które podłączamy do komputera lub wkładamy do nich smartfona. Na wyświetlaczu widzimy obraz w 360 stopniach. Dzięki temu, możemy przenieść się do innego świata, widzimy każdy szczegół i nawiązujemy “wirtualną” interakcję z otaczającymi nas postaciami. Dzięki zastosowanym technologiom, mamy wrażenie, jakbyśmy byli tam naprawdę!

Co najważniejsze, możemy odwiedzać miejsca, które istnieją naprawdę, wyglądające zupełnie tak, jak w rzeczywistości.

I to właśnie wirtualna rzeczywistość nasuwa nowe rozwiązania marketingowe, dzięki którym będziesz w stanie dać przedsmak i jeszcze bardziej eksponować mocne strony Twojego produktu czy usługi.

Teraz pojawia się zasadnicze pytanie: “Jak mogę wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w swoim biznesie?”. I tu przechodzimy do sedna tego artykułu, czyli praktycznego zastosowania technologii Virtual Reality. Przekonaj się sam, jak możesz wykorzystać ją w swoim biznesie i tym samym sprawić, że Twój produkt czy usługa staną się dla klienta jeszcze bardziej atrakcyjniejsze!

Wirtualna rzeczywistość dla biur podróży

Kwestia dla wszystkich właścicieli i marketerów związanych z biurami podróży. Jeżeli zgłasza się do was klient i jest zainteresowany wycieczką do jakiegoś zagranicznego kraju, to jak ukazujecie zalety tego miejsca? Prawdopodobnie pokazujecie zdjęcia wyjątkowych krajobrazów, miejsc czy dajecie do obejrzenia materiał filmowy, który pokazuje najciekawsze atrakcje. I słusznie, przecież chcecie przekonać swojego klienta, że naprawdę warto tam jechać dla tych wszystkich fantastycznych scenerii.

A gdyby tak podziałać na jego zmysły jeszcze bardziej? Wyobraź sobie sytuację, że Twój klient może wirtualnie przenieść się do tego miejsca… na własne oczy zobaczyć, jakie jest wyjątkowe… Jak myślisz, czy jeżeli zamiast zdjęć, otaczałyby go piękne plaże i słyszałby szum morza, to jeszcze bardziej chciałby tam być? Perspektywa poczucia to, czego może doświadczyć jest bardzo kusząca. Jeżeli Twój klient będzie miał to na wyciągnięcie ręki, chętnie po to sięgnie, po prostu nie będzie chciał przegapić takiej okazji. A przecież jeżeli tam pojedzie, będzie jeszcze wspanialej… I to wszystko możliwe dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości.

Potencjał w branży nieruchomości

Branża nieruchomości to kolejny świetny przykład marketingowe zastosowania technologii virtual reality. Temat powinien być bliski szczególnie wszystkim deweloperom, którzy sprzedają różnorakie budynki, zanim tak naprawdę jeszcze powstaną. Często w takim przypadku podczas prezentacji stosowane są różnego rodzaju projekty, modele w pomniejszonej skali czy filmy z gatunku “jak to będzie wyglądać, jak skończymy”.

Ktoś może powiedzieć: dobre i to. A teraz wyobraź sobie, że Twój potencjalny nabywca zakłada specjalne gogle i przenosi się do budynku. Do budynku, który chcesz mu sprzedać. I najlepsze, pomimo tego, że siedzi wygodnie w fotelu, Ty w “wirtualnej rzeczywistości” oprowadzasz go po budynku. Oglądacie każdy zakamarek, każde pomieszczenie, a na dodatek możesz opowiedzieć mu jeszcze jakąś ciekawą historię. Twój klient będzie wiedział, co kupuje.

Przyznaj sam, czy to nie lepsze, niż zwykły model czy zwykła wizualizacja?

Wydarzenia “ekstremalne”

Zajmujesz się organizowaniem skoków na bungee? A może masz w ofercie przejazd ekstremalną kolejką górską? Tak naprawdę, większość z ludzi marzy o tym, aby doświadczyć czegoś tak ekstremalnego, ale tak naprawdę boi się spróbować.

A gdyby tak dać im przedsmak, zalążek, próbkę takiego czegoś, bez absolutnie żadnego ryzyka? Mogliby spróbować próbnego skoku na bungee czy lotu odrzutowcem, nie musząc obawiać się, że coś im się stanie. Uwierz, że odczucia w wirtualnej rzeczywistości są naprawdę bardzo silne i wciągają na tyle, że chce się spróbować czegoś więcej.

Dlatego też, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś dawał swoim potencjalnym klientom próbkę przeżycia. Jeżeli im się spodoba, istnieje spora szansa, że wrócą do Ciebie, ale już po to, aby doświadczyć tego naprawdę.

Jak sam widzisz, technologia wirtualnej rzeczywistości, daje Ci okazje na to, żeby zachęcić klienta na do Twojego produktu czy usługi.

Jeżeli nie działasz w żadnych z tych wymienionych branż – spokojnie. W miarę upływu czasu, w kolejnych artykułach będziemy przedstawiać więcej praktycznych i marketingowych zastosowań technologii wirtualnej rzeczywistości.

Jeżeli masz swoje pomysły na zastosowanie VR w biznesie, albo spotkałeś się  już z jakimś na żywo, daj proszę znać w komentarzu.

Bartłomiej Dusza

Autor: Bartłomiej Dusza

Kocham pisać i tworzyć, a z tekstem mam do czynienia praktycznie od zawsze. Thomas Edison kiedyś powiedział: "Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko to była przyjemność" - myślę, że identyfikuję się z tymi słowami, chociaż mam dopiero 25 lat. Zawsze marzyłem o tym, aby swoją pracę traktować jako przyjemność. Bardzo się cieszę, że realizuję jedno ze swoich marzeń, co pozwala mi wkładać w to całe swoje serce oraz duszę.

W Doodle Wolf zajmuję się m. in. prowadzeniem bloga, obsługą social media, tworzeniem skryptów oraz zgłębianiem i poznawaniem tajników video marketingu.

W wolnym czasie prowadzę własnego sportowego bloga, piszę opowiadania oraz wiersze. Z wielkim zamiłowaniem oglądam także wszelkie wydarzenia sportowe, a nieustannie towarzyszy mi muzyka rockowa oraz klasyczna.

Komentarzy: 6

Autor: Krysia | 24 maja 2017 o 07:56

To jest niesamowite, mam wrażenie jednak że nie ogarniam takich newsów. Ale pomysł rewelacyjny 🙂

Bartłomiej Dusza
Autor: Bartłomiej Dusza | 24 maja 2017 o 08:16

Czasami trudno wyobrazić sobie nam coś, co jeszcze niedawno było zupełnie niemożliwe 🙂

Autor: Ewelina | 24 maja 2017 o 08:03

Nigdy nie próbowałam, ale wszystko przede mną 🙂 Wiem, że takie rozwiązania bardzo wpływają na emocje i zachowania – prawie tak jak w rzeczywistości:)

Bartłomiej Dusza
Autor: Bartłomiej Dusza | 24 maja 2017 o 08:07

Zatem – nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować. Do dzieła! 🙂

Autor: eV | 30 maja 2017 o 09:27

W przypadku nieruchomości, to już nawet nie mówimy o przyszłości a o teraźniejszości. Dzięki technologii BIM jedyne czego nam trzeba to kupić odpowiednie okulary.

Bartłomiej Dusza
Autor: Bartłomiej Dusza | 30 maja 2017 o 09:36

No właśnie, a trzeba przyznać, że ubranie okularów naprawdę robi wrażenie. Sam testowałem i byłem pod mega wrażeniem 🙂

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *