YouTube to obecnie najpopularniejszy serwis video na świecie. Globalna liczba jego użytkowników już jakiś czas temu przekroczyła miliard. W samej Polsce, z YouTube’a korzysta ponad 20 mln użytkowników.

Popularność tego serwisu sprawia, że jest to świetne miejsce dla marek na promocję swojego biznesu, budowanie wizerunku eksperta czy nawiązywaniu silnych relacji ze społecznością. Jakiś czas temu porównywaliśmy YouTube i Vimeo, jednocześnie próbując zdefiniować typ każdego z serwisów i jego przeznaczenie w zależności od typu marki i biznesu. O tym porównaniu możesz przeczytać w tym artykule.

Jeżeli jesteś już po jego lekturze i uważasz, że w Twojej branży świetnie sprawdzi się właśnie YouTube, warto na samym początku odpowiedzieć sobie na pytanie: „co tak naprawdę chcę umieszczać na swoim kanale?”.

Jeśli od umieszczania materiałów video na YouTube powstrzymuje Cię brak pomysłu na treści, w dzisiejszym artykule przedstawię Ci szereg przykładów, które natychmiast będziesz mógł wykorzystać. Co najważniejsze, są one na tyle uniwersalne, że z powodzeniem sprawdzą się praktycznie w każdej sytuacji, niezależnie od tego w jakiej branży działasz

1. Ekspert radzi

Jak najłatwiej promować siebie jako eksperta w swojej branży? Pokazując, że posiadasz wiedzę w tym temacie i faktycznie znasz się na tym, co robisz. Dziel się swoją wiedzą, odpowiadaj na wątpliwości Twoich widzów, a na pewno to docenią. Najważniejsze, aby Twoja wiedza okazała się dla kogoś przydatna i pomocna.

2. Transmisje LIVE na YouTube

Ostatnie zmiany na YouTube pokazują, że właściciele serwisu bardzo mocno chcą stawiać na rozwijanie popularnych LIVE-ów (o ostatnich zmianach możesz posłuchać tutaj). Dlatego jeżeli widzisz, że Twoja społeczność może być zainteresowana transmisjami na żywo – wykorzystaj to. Dodatkowo, materiał z takiej transmisji możesz zachować na swoim kanale, dzięki czemu będzie on służył jako normalny materiał video.

3. Wywiady

„Co dwie głowy, to nie jedna” – jak mawia stare przysłowie. I jest w tym sporo racji. Zaproś do siebie gościa i wspólnie nagrajcie materiał, który zainteresuje Waszych odbiorców. Mało tego, jeżeli będzie to ktoś, kogo pozycja i uznanie jest zdecydowanie wyższe, niż Twoje, masz szansę zyskać tym samym nowych widzów i klientów, którzy przywędrują wraz z nim. Wiedza, którą się podzielicie – będzie bezcenna.

4. Szkolenia, poradniki, materiały instruktażowe

Ludzie nieustannie poszukują rozwiązania jakiegoś problemu, a najczęściej wykorzystują do tego właśnie internet. Jeżeli jesteś w stanie podzielić się praktyczną wiedzą, która komuś pomoże – śmiało działaj. Przykładów jest wiele. Graficy zamieszczają na swoich kanałach tutoriale z obsługi programów, a sklepy internetowe instrukcje korzystania czy naprawy niektórych produktów. YouTube możesz też wykorzystać do publikowania swoich szkoleń.

5. Relacje z życia firmy

Jeżeli chcesz nadać swojej firmie ludzkie oblicze i wzbudzać jej zaufanie wśród klientów, warto dzielić się z nimi tym, co dzieje się w Twojej firmie. Możliwości jest wiele. Możesz pokazać jak pracujesz czy umieszczać relacje z konferencji/targów na których się pojawiasz. Klienci lubią wiedzieć z kim mają do czynienia, więc warto wykorzystać ten trend.

6. Nieszablonowe show!

Jeden z najlepszych sposobów na wyróżnienie się… to wyjście ze schematu i wybicie się ze swoją treścią. Jak to zrobić? Stworzyć coś innego, niż wszyscy! I tutaj nie ma jednej sprawdzonej porady, bo tak naprawdę ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. Możesz zrobić coś z humorem lub coś, co wywoła zachwyt i efekt „WOW”.

Świetnie robi to BlendTec, który zamiast prezentować blendery w tradycyjny i nudny sposób, postawił na komediowe spoty.

Z naszego rodzimego podwórka warto docenić firmę CodeTwo, która postanowiła promować swoją markę poprzez zabawne, branżowe skecze.

7. Referencje klientów

YouTube to dobre miejsce, aby również chwalić się opiniami swoich klientów. Dlatego też, jeżeli masz zadowolonych klientów, poproś ich, aby nagrali również swoją opinię w formie video. Dzięki temu będziesz mógł zamieścić ją na swoim kanale i pochwalić się szerszej publiczności.

8. Portfolio

Patent dla marek, które potrzebują gromadzić portfolio i mają taką możliwość. Jeżeli nie wiesz, gdzie umieszczać swoje realizacje – możesz robić to np. na YouTube. Nie dość, że w jednym miejscu zgromadzisz swoje realizacje, to na dodatek będą one wizytówką Twojej firmy. Ten sposób wykorzystujemy sami, gdyż na swoim kanale umieszczamy wszystkie doodle video, które zrealizowaliśmy dla swoich klientów. Możesz zobaczyć je tutaj.

9. Video promocyjne

Masz swoje video promocyjne, które opowiada ciekawą historię o Twojej firmie, produkcie lub usłudze? Umieść je na YouTube – to kolejna szansa na jego promocję, dotarcie do kolejnych odbiorców i przyciągnięciu klientów.

A jeżeli chciałbyś, abyśmy pomogli Ci w stworzeniu takiego video promocyjnego, zerknij na naszą stronę i zobacz, jak możemy Ci pomóc.

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816