Brand hero – kolejne przykłady wykorzystania

brand hero

Brand hero, czyli maskotka/bohater marki. Pomaga klientowi zapamiętać markę. Tworzy z konsumentami relacje, wywołuje skojarzenia i buduje pozytywny wizerunek.

O tym, jak zbudować swojego brand hero, jakie potencjalne korzyści może dać nam maskotka marki – pisaliśmy w tym artykule. Podaliśmy również kilka przykładów marek, które w swojej strategii marketingowej wykorzystywały motyw maskotki marki.

Dotarły jednak do nas informacje, że jesteście spragnieni kolejnych przykładów wykorzystania maskotki przez marki. Dlatego nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić Was we wspólną podróż.

Plush

Imprezowy miś Plusha to świetny przykład na to, jak ocieplić wizerunek brandu i nadać mu tzw. “luzu”. Kampania niezwykle przypadła mi do gustu:

Michelin – prekursor brand hero

Bibendum jest uważany za jednego z najlepszych, wiodących i prekursorów w temacie brand hero. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1984 roku. Zbudowany jest z opon, nie muszę Wam chyba mówić, jakiej marki 🙂

Kubuś

Soczki, batoniki, słodycze – produktów jest wiele, a Kubuś to swoisty symbol tej marki.  Sympatyczny, pomarańczowy miś, zawsze chętnie pobawi się i pomoże dzieciom. Nie da się ukryć, że Kubuś to postać bardzo lubiana przez dzieciaków, a w produktach skierowanych głównie do najmłodszych – to niezwykle cenna zaleta.  Kubuś ma wizerunek dobrego kumpla!

Milka

Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę Milka, to od razu na myśl przychodzi mi ta fioletowa krowa. Chyba już do końca życia będę miał takie skojarzenia.

Ronald McDonald

Ronald McDonald to kolejny przykład na to, jak można rozluźnić atmosferę i w przyjazny sposób komunikować się z konsumentami. Postać clowna jest znana na całym świecie, a w ostatnim badaniu, aż 96% ankietowanych bezbłędnie przypisała postać Ronalda do sieci fast foodów. Zadanie zostało wykonane.

Biedronka – Warzywa

Kultowe dowcipy i teksty wykorzystujące grę słów to klasyczny przykład gadających warzyw i owoców, które były częścią kampanii reklamowej Biedronki. Nie wiem jak Wy, ale lubiłem je bardzo i ciągle wracam do nich z sentymentem:

Żubr

Kultowa seria reklam z Żubrem w roli głównej. Żubr zbliża, Żubr buduje pozytywne relacje i pokazuje, że to piwo absolutnie dla każdego.

Bakoma

Swego czasu swoje zbożowe produkty Bakoma promowała z pomocą Pana Owsa, Pana Prosa i Pana Jęczmienia.

Dosia

Na zakończenie coś z klasyki. Pamiętacie jeszcze sympatyczną świnkę – Dosię? Dosia pojawiała się zazwyczaj wtedy, gdy ktoś miał problem z kupnem taniego i dobrego proszku. Na szczęście pomagała wybrać ten właściwy i skutecznie doradziła milionom Polaków.

A jakie są Wasze ulubione przykłady maskotek marek? Piszcie w komentarzu!


Also published on Medium.

Bartłomiej Dusza

Autor: Bartłomiej Dusza

Kocham pisać i tworzyć, a z tekstem mam do czynienia praktycznie od zawsze. Thomas Edison kiedyś powiedział: "Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko to była przyjemność" - myślę, że identyfikuję się z tymi słowami, chociaż mam dopiero 25 lat. Zawsze marzyłem o tym, aby swoją pracę traktować jako przyjemność. Bardzo się cieszę, że realizuję jedno ze swoich marzeń, co pozwala mi wkładać w to całe swoje serce oraz duszę.

W Doodle Wolf zajmuję się m. in. prowadzeniem bloga, obsługą social media, tworzeniem skryptów oraz zgłębianiem i poznawaniem tajników video marketingu.

W wolnym czasie prowadzę własnego sportowego bloga, piszę opowiadania oraz wiersze. Z wielkim zamiłowaniem oglądam także wszelkie wydarzenia sportowe, a nieustannie towarzyszy mi muzyka rockowa oraz klasyczna.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *