Brand hero, czyli maskotka/bohater marki. Pomaga klientowi zapamiętać markę. Tworzy z konsumentami relacje, wywołuje skojarzenia i buduje pozytywny wizerunek.

O tym, jak zbudować swojego brand hero, jakie potencjalne korzyści może dać nam maskotka marki – pisaliśmy w tym artykule. Podaliśmy również kilka przykładów marek, które w swojej strategii marketingowej wykorzystywały motyw maskotki marki.

Dotarły jednak do nas informacje, że jesteście spragnieni kolejnych przykładów wykorzystania maskotki przez marki. Dlatego nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić Was we wspólną podróż.

Plush

Imprezowy miś Plusha to świetny przykład na to, jak ocieplić wizerunek brandu i nadać mu tzw. „luzu”. Kampania niezwykle przypadła mi do gustu:

Michelin – prekursor brand hero

Bibendum jest uważany za jednego z najlepszych, wiodących i prekursorów w temacie brand hero. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1984 roku. Zbudowany jest z opon, nie muszę Wam chyba mówić, jakiej marki 🙂

Kubuś

Soczki, batoniki, słodycze – produktów jest wiele, a Kubuś to swoisty symbol tej marki.  Sympatyczny, pomarańczowy miś, zawsze chętnie pobawi się i pomoże dzieciom. Nie da się ukryć, że Kubuś to postać bardzo lubiana przez dzieciaków, a w produktach skierowanych głównie do najmłodszych – to niezwykle cenna zaleta.  Kubuś ma wizerunek dobrego kumpla!

Milka

Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę Milka, to od razu na myśl przychodzi mi ta fioletowa krowa. Chyba już do końca życia będę miał takie skojarzenia.

Ronald McDonald

Ronald McDonald to kolejny przykład na to, jak można rozluźnić atmosferę i w przyjazny sposób komunikować się z konsumentami. Postać clowna jest znana na całym świecie, a w ostatnim badaniu, aż 96% ankietowanych bezbłędnie przypisała postać Ronalda do sieci fast foodów. Zadanie zostało wykonane.

Biedronka – Warzywa

Kultowe dowcipy i teksty wykorzystujące grę słów to klasyczny przykład gadających warzyw i owoców, które były częścią kampanii reklamowej Biedronki. Nie wiem jak Wy, ale lubiłem je bardzo i ciągle wracam do nich z sentymentem:

Żubr

Kultowa seria reklam z Żubrem w roli głównej. Żubr zbliża, Żubr buduje pozytywne relacje i pokazuje, że to piwo absolutnie dla każdego.

Bakoma

Swego czasu swoje zbożowe produkty Bakoma promowała z pomocą Pana Owsa, Pana Prosa i Pana Jęczmienia.

Dosia

Na zakończenie coś z klasyki. Pamiętacie jeszcze sympatyczną świnkę – Dosię? Dosia pojawiała się zazwyczaj wtedy, gdy ktoś miał problem z kupnem taniego i dobrego proszku. Na szczęście pomagała wybrać ten właściwy i skutecznie doradziła milionom Polaków.

A jakie są Wasze ulubione przykłady maskotek marek? Piszcie w komentarzu!

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816