Już za niespełna dwa tygodnie będziemy obchodzić Dzień Babci i Dzień Dziadka. Odpowiednio 21 i 22 stycznia większość wnuków będzie składała im najserdeczniejsze życzenia. Jednak, czy te dni to jedynie powód do tego, aby podzielić się z nimi radością i miłymi słowami? Oczywiście, że nie! Jak się okazuje – tego typu święta rodzinne to znakomita okazja dla przedsiębiorców oraz firm do promowania swojej marki oraz budowania pozytywnych relacji ze swoimi klientami. Jak to zrobić? O tym w dzisiejszym artykule – zapraszam.

Sama historia i początki święta w naszym kraju są dosyć jasne i sięgają 1964 roku. Jego pierwsze wzmianki zostały odnotowane w tygodnikach „Kobieta i Życie” czy „Express Poznański”. Początkowo, obchody tego święta były oczywiście dosyć nieśmiałe i niezbyt częste, ale na przestrzeni lat stawały się coraz bardziej uznane i ostatecznie na dobre przeniknęły do naszego życia. Owa popularność stała się na tyle duża, że ich renomę obecnie wykorzystują także firmy i przedsiębiorcy – do skutecznego budowania relacji ze swoimi klientami.

Nivea – marketing emocji

Przykładów nie trzeba dalece szukać. Weźmy na przykład markę NIVEA, która podobnie, jak w ubiegłym roku, i w tym oferuje możliwość stworzenia wyjątkowych i niebanalnych życzeń w formie video. Jak to wygląda w praktyce? Cały proceder jest bardzo prosty. Wystarczy sfilmować swoje pociechy i nagrać krótki film z życzeniami (maksymalnie 20 sekundowy) za pomocą swojego smartfona. Następnie należy plik z nagraniem umieścić w serwisie, a także napisać imiona swoich babć oraz dziadków. I na tym w zasadzie kończy się Twój udział. W przeciągu 24 godzin NIVEA odeśle spersonalizowany film video na Twoją skrzynkę mailową. Ściślej ujmując – tyle plików, ilu osobom nagranie będzie miało być przekazane. Każdy z nich będzie odpowiednio zatytułowany i dostosowany do pierwotnych wytycznych. Przykłady takich realizacji możesz zobaczyć niżej:

Proste, prawda? Prawda. A jakie genialne! Zastanawiasz się pewnie, dlaczego jest to tak znakomite rozwiązanie? Jak wykorzystanie Dnia Babci oraz Dziadka może wpłynąć na Twoją markę? W przypadku NIVEI – cała akcja bazuje na wykorzystaniu emocji. Przecież Dzień Babci oraz Dzień Dziadka to dla większości z ludzi właśnie święto emocji. W takim dniu jest wiele serdeczności, uśmiechu, szczęścia i łez. Oczywiście, te łzy są jak najbardziej pozytywne i wzruszające, wynikające z zadowolenia. Nivea organizując takie wydarzenie, doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że przecież każda babcia oraz dziadek najbardziej doceniają prezenty od serca. Nie czekoladki, nie kwiaty, nie wykwintne prezenty, ale proste słowa, które płyną z głębi duszy. Duszy dziecka. To właśnie takie momenty wzruszają do łez i czynią człowieka szczęśliwszym.

Obliguje do tego również sama nazwa akcji, która brzmi po prostu „Pielęgnuj bliskość”. Widać tutaj odniesienie do samej formy artykułów Nivei. Tak jak ich produkty (kremy, pianki po goleniu, kosmetyki, itp) dbają o pielęgnację skóry milionów ludzi w ponad 200 krajach, tak samo marka pokazuje, że nie zapomina również o pielęgnacji wnętrza człowieka, jego uczuć oraz wartości rodzinnych, które przecież są najważniejsze i najcenniejsze. Troszczy się o swojego klienta! Na emocje działa również sam opis akcji, gdzie Nivea zaznacza, jak wielką rolę w życiu każdego dziecka odgrywają dziadkowie, pisząc m.in.: „To tak naprawdę nasi rodzice, tylko z innego pokolenia. Nie da się bez nich pielęgnować rodzinnej bliskości… [] Miłej zabawy życzy Krem NIVEA, który od lat wspiera bliskość i pielęgnuje wielopokoleniowe relacje”. Stworzenie video kartki to tylko dodatek. Tak naprawdę cała uwaga koncentruje się na nagrodzie dla „rodziców z innego pokolenia” za cierpliwość, wyrozumiałość i poświęcenie. Widzisz? Nivea nie stawia się w pozycji firmy, która koniecznie chce coś „wcisnąć” – ona propaguje pozytywne emocje – wszystkie te, które towarzyszą ludziom w tak wyjątkowych i rodzinnych chwilach. Zresztą, podobna akcja była przez nich organizowana z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

Rzuć okiem na układ graficzny towarzyszący akcji. Dwójka małych i uśmiechniętych dzieci radośnie macha do czytelnika, trzymając w rękach okrągłe plansze z zachętą do obejrzenia przykładowych realizacji filmów. Co więcej – kolory plansz (granatowy oraz biały) to przecież oficjalne barwy marki NIVEA, a sam owalny kształt planszy automatycznie kojarzy się z ich jednym z najpopularniejszych produktów – kremem do rąk i twarzy. Pozytywne emocje = NIVEA. Zresztą, zobacz sam i wyciągnij wnioski:

nivea

Jak sam możesz zauważyć, NIVEA perfekcyjnie wykorzystała Dzień Babci i Dzień Dziadka oraz towarzyszące ku temu emocje czy odczucia. Dzięki temu skutecznie pokazała swój wizerunek, jako marka, dla której przede wszystkim liczy się CZŁOWIEK. Zbudowała relacje, z której zysk i pozytywne następstwa są niemal gwarantowane.

Dlatego też, weź przykład z Nivei i zastanów się, czy w Twojej firmie również nie możesz połączyć ze sobą Dnia Babci i Dziadka, a także marketingu emocji. Zresztą – możesz to zrobić praktycznie z każdym świętem rodzinnym. Jeżeli zrealizujesz to dobrze, to także zyskasz – przede wszystkim jako przedsiębiorca i człowiek. Twoja marka będzie ludzka, a wszyscy Twoi obecni oraz przyszli klienci, będą Ci za to dozgonnie wdzięczni. Korzyści płynące z tego tytułu to znów temat na odrębny artykuł.

Pamiętaj, nic nie sprzedaje skuteczniej, niż emocje.

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816