Jak marki wykorzystują technologię AR? (część 2)

AR

Technologia Augmented Reality – w skrócie nazywaną technologią AR czy po polsku rozszerzoną rzeczywistością. Z dnia na dzień zdobywa coraz większą popularność i jest coraz śmielej wykorzystywana w biznesie i marketingu.


Zapraszamy na drugą część artykułu, w którym pokazujemy jak marki/start-upy wykorzystują u siebie technologię AR.

Jeżeli jeszcze nie czytałeś pierwszej części artykułu, koniecznie nadrób zaległości pod tym linkiem.

Wooby Kids – Edukacyjna Kolorowanka w 3D

Produkt o którym dowiedziałem się dzięki grupie Rozmowy o Startupach i od razu się zachwyciłem. Lubię interaktywne produkty. Czym jest Wooby Kids? To interaktywna kolorowanka wykorzystująca rozszerzoną rzeczywistość. Dzięki specjalnej aplikacji Wooby Kids, mamy możliwość ożywienia postaci z kolorowanki i zobaczenia jej w 3D! To sprawia, że bohater rusza się, a na dodatek wydaje nawet dźwięki. Jeżeli Twoja pociecha marzyła kiedyś o tym, aby ożywić swoją kolorowankę, to dzięki Wooby ma taką możliwość. Gratulacje dla Szymona Węsierskiego za świetny produkt, który na dodatek ma również warstwę edukacyjną. Więcej możecie zobaczyć tutaj.

Benet Sleep – polska aplikacja do projektowania łóżka

Czas na kolejny polski akcent w tym zestawieniu, co cieszy nas podwójnie. BenetSleep – polski producent materacy i łóżek, postanowił również uderzyć w rynek AR. Marka stworzyła aplikację, która pozwala zaprojektować od podstaw swoje własne łóżko (wybrać kształt, rodzaj materaca, jego kolor), a następnie sprawdzić czy wystrój i rozmiar pasuje do naszego pokoju. Jeżeli cały projekt nam się spodoba, mamy możliwość zapisania go i wysłania do producenta! Kupno wymarzonego łóżka, dopasowanie go do wystroju naszego pokoju i to wszystko bez wychodzenia z domu – to MOŻE SIĘ PODOBAĆ! Jedyny minus jest taki, że póki co aplikacja dostępna jest jedynie na iOS i nie wiadomo, kiedy pojawi się na Androida.

L’Oreal i ich aplikacja do makijażu

Czas na aplikację, która z pewnością przypadnie do gustu kobietom. Firma ModiFace, tworząca rozwiązania związane z rozszerzoną rzeczywistością, została niedawno kupiona przez L’Oreal. Gigant z branży kosmetycznej ma bardzo ambitne plany w tym zakresie, gdyż chce stworzyć platformę, która będzie umożliwiała m. in. dopasowywanie makijażu do twarzy użytkowników. Wydaje się, że pomysł jest bardzo dobry. Jak wiele razy zdarzało się przecież, że kobieta nie wiedząc na jaki makijaż się zdecydować, musiała testować to metodą prób i błędów, za każdym razem nakładając i zmywając. Nowe rozwiązanie L’Oreal ma być odpowiedzią na te problemy i dać możliwość testowania rodzaju i koloru makijażu w rozszerzonej rzeczywistości poprzez nakładanie warstw na twarz użytkownika. W sieci pojawił się również materiał video:

Widok Amazon AR również na Androida

W poprzedniej części artykułu mówiliśmy o aplikacji sklepowej Amazona, która pozwala umieszczać modele 3D mebli w naszym mieszkaniu i sprawdzić, czy dana rzecz pasuje do niego zarówno pod względem wystroju i rozmiaru. Wszystko odbywa się oczywiście z wykorzystaniem technologii Augmented Reality. W lutym Amazon poinformował, że obecnie stabilna wersja rozwiązania jest również dostępna na Androida. Dzięki temu aplikacja powinna zyskać kolejnych użytkowników. Rozwiązanie testowaliśmy,  sprawdza się znakomicie, także polecamy.

Dulux i malowanie ścian

Ustawienie mebli to nie wszystko. Jeżeli marzycie o przemalowaniu swojego mieszkania i nie wiecie jaki kolor będzie najlepiej pasował do waszych ścian, już nie musicie się martwić. Dzięki aplikacji, którą wypuścił producent farb – Dulux, teraz mamy taką możliwość. Wystarczy zainstalować i uruchomić apkę Dulux Visualiser i przeskanować nią wybraną ścianę. W efekcie na ekranie naszego urządzenia będziemy mogli zobaczyć nasze wnętrze, które będzie pomalowane wybraną przez nas farbą. Brzmi niesamowicie!

Firefox idzie w AR

Mozilla zapowiada nową przeglądarkę Firefox Reality. Przeglądarka jest tworzona w taki sposób, aby w najbliższym czasie była możliwość korzystania na niej z różnego rodzaju okularów do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości i płynnego surfowania po tego typu platformach. Na razie nie poznaliśmy więcej szczegółów, ale jest to kolejny dowód na to, że technologia VR/AR rośnie w siłę, a jej wzrost dostrzegają najwięksi giganci.

Przyszłość w AR

Powyższe przykłady bardzo dobitnie pokazują, że rynek AR rozwija się w niesamowitym tempie. Kolejne skuteczne rozwiązania są dowodem na to, że wraz z upływem czasu technologia AR będzie coraz częstszym towarzyszem naszego życia. Mam też nadzieję, że powyższe przykłady będą świetną inspiracją dla wszystkich firm i start-upów, które chciałyby wdrożyć tę technologię u siebie.

A Wam, jakie przykłady wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości zapadły w pamięć? Piszcie w komentarzu!


Also published on Medium.

Bartłomiej Dusza

Autor: Bartłomiej Dusza

Kocham pisać i tworzyć, a z tekstem mam do czynienia praktycznie od zawsze. Thomas Edison kiedyś powiedział: "Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko to była przyjemność" - myślę, że identyfikuję się z tymi słowami, chociaż mam dopiero 25 lat. Zawsze marzyłem o tym, aby swoją pracę traktować jako przyjemność. Bardzo się cieszę, że realizuję jedno ze swoich marzeń, co pozwala mi wkładać w to całe swoje serce oraz duszę.

W Doodle Wolf zajmuję się m. in. prowadzeniem bloga, obsługą social media, tworzeniem skryptów oraz zgłębianiem i poznawaniem tajników video marketingu.

W wolnym czasie prowadzę własnego sportowego bloga, piszę opowiadania oraz wiersze. Z wielkim zamiłowaniem oglądam także wszelkie wydarzenia sportowe, a nieustannie towarzyszy mi muzyka rockowa oraz klasyczna.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *