W ostatnim artykule mogłeś poznać 5 mocnych faktów, które potwierdzają potęgę transmisji na żywo.
Jednym z nich była duża oglądalność takich materiałów, zarówno w czasie trwania LIVE-a, jak i później już po jego zakończeniu.
Żeby nie być gołosłownym, przedstawiamy zestawienie kilku niesamowitych transmisji, które szturmem podbiły Facebooka i odbiły się szerokim echem w świecie biznesu i marketingu internetowego, notując świetne wyniki oglądalności.
Przygotuj się na konkretną dawkę niesamowitych i inspirujących LIVE-ów.
NBC News – Mapa Wyborów
Z okazji wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku, NBC News przygotowało transmisję LIVE podczas której wyświetlało mapę stanów oraz aktualne wyniki głosowania. Mapa zapełniania się wraz z kolejnymi wynikami. Jak się okazało… pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, gdyż na tę chwilę materiał przekroczył 36 milionów wyświetleń.
Prezentacja Forda z drewna
Ta transmisja to świetny przykład na to, że prezentowanie produktu przez LIVE-a może być bardzo efektywne. Możemy zobaczyć tutaj Forda, który wykonany jest z… drewna! LIVE trwał niespełna dwie minuty, ale już zdążył nabić 29 milionów wyświetleń.
Candace Payne – Chewbacca
Hitowy materiał. Video, które pobiło absolutnie wszystkie rekordy na Facebook Live. Candace Payne ubiera maskę postaci Gwiezdnych Wojen i zaczyna śmiechem zarażać innych. W chwili pisania tego artykułu, video zbliża się do niesamowitej liczby 171 milionów wyświetleń i jest aktualnym rekordem Facebooka. Zresztą, sama marka bardzo szybko zareagowała. Amerykankę do siedziby Facebooka zaprosił sam Mark Zuckerberg, poświęcając jej dodatkowo osobny post na Facebooku.
Ted Yoder- „Everybody Wants to Rule the World”
Doskonale wiesz, że posiadanie dobrego produktu czy usługi to jedno, ale dobry marketing i jego promocja to drugie. Nawet najlepszy produkt bez marketingu się nie obroni. Tak jest również z talentem. Posiadanie umiejętności to jedno, ale na nic to, jeżeli nikt o nas nie usłyszy. Przykład Teda Yoder’a bardzo dobrze pokazuje, że transmisja LIVE to znakomity sposób na naszą promocję. Ted Yoder zagrał na cymbałach utwór „Everybody Wants to Rule the World” i w mig zdobył popularność. Video właśnie zbliża się do 100 mln wyświetleń.
Mark Zuckerberg – Międzynarodowa Stacja Kosmiczna
Trzeba przyznać, że Mark Zuckerberg miewa świetne pomysły. Jednym z nich było na pewno założenie Facebooka. Jak się okazuje – również odnośnie transmisji na żywo. 1 czerwca 2016 przeprowadził świetnego LIVE-a, który nie dość, że osiągnął, jak dotychczas świetne wyniki wyświetleń (ponad 7 mln), to również maksymalnie zaangażował społeczność. LIVE został zrealizowany z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej z przebywającymi tam astronautami. Widzowie za pośrednictwem Marka Zuckerberga mogli zadawać im pytania.
BuzzFeed – Zegar LIVE
Nie nam oceniać opcje polityczne. Ktoś chyba jednak bardzo nie lubi nowego prezydenta Stanów Zjednoczonych – Donalda Trumpa, gdyż przeprowadzona została transmisja, która… odlicza godziny do końca jego kadencji. Cóż.. BuzzFeed na pewno nie można odmówić pomysłowości, a także świetnego wyniku. Do tej pory materiał może poszczycić się ponad 55 mln wyświetleń.
Jak sam widzisz, transmisje na żywo mogą generować niesamowite wyniki. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby i Twoja transmisja znalazła się kiedyś w takim zestawieniu.
A jeżeli chcesz zacząć działać w takich transmisjach, marzysz o tym, aby były one coraz lepsze oraz zwiększały Twoją sprzedaż, sprawdź nasz e-book „Go LIVE! Jak zwiększyć swoją sprzedaż, dzięki transmisjom LIVE?”.
Nigdy sama nie zdecydowalabym się na lajfa. Ale podziwiam osoby, które nagrywaja siebie albo coś wokół siebie. Czasami oglądam z ciekawości, ale są osoby, które tylko czekają na wpadkę. I rzeczywiście takie materiały mają ogromną oglądalność.
To może czas zacząć nagrywać? 🙂
Dobra! Przekonałeś mnie do transmisji live 😀 Chociaż nie bez powodu wybrałam specjalizację dziennikarz prasowy :p
Świetnie 🙂 To teraz czas, abyś podzieliła się z nami swoimi LIVE-ami 🙂
Nie powiem, przymierzałam się już kilka razy do video, ale chyba tego nie czuję. 🙁 W sumie transmisję na żywo mogłabym czasami zarzucić, ale zwykle szkoda mi czasu, albo… zapominam. 😀 To chyba znak, że akurat w do tej zabawy się nie nadają. Niech działają lepsi.
Wiesz… to, że jeszcze nie zaczęłaś, wcale nie oznacza, że nie możesz być najlepsza. Oczywiście, video nie jest dla wszystkich. Wiele osób zdecydowanie lepiej czuje się w formie pisanej. Może kiedyś nadejdzie ten czas, że spróbujesz 🙂
Zawsze podziwiam osoby które bez oporów podejmują to wyzwanie jakim jest live 😉
Chciałabyś spróbować się w LIVE-ach?
Wszystkie osoby, które prowadzą szkolenia po Livie mają więcej obserwujących, a ich produkty sprzedają się lepiej. Chyba głównym czynnikiem jest ich ukazany na żywo profesjonalizm.
A Ty wykorzystujesz u siebie transmisje LIVE?
Super artykuł.
Dziękujemy! 🙂