Stworzyłeś świetny i wartościowy materiał video. Co teraz? Gdzie umieścić swoje filmy, aby ktoś mógł je w ogóle zobaczyć? Dziś przekażę Ci wiedzę, dzięki której będziesz w stanie zbudować duży zasięg swojego video i sprawnie dotrzeć do odbiorcy. Wykorzystamy do tego social media.

Zamieszczanie video i informacji o nim w mediach społecznościowych, pozwala skutecznie docierać do wielu widzów. Nie wierzysz w ich potęgę? Pozwól, że przedstawię Ci wynik pewnego interesującego badania. Sam, po poznaniu jego wyników byłem naprawdę pod ogromnym wrażeniem! Portal socialmediaexaminer.com przebadał ponad 3000 respondentów ze Stanów Zjednoczonych. Aż 97% ankietowanych potwierdziło prowadzenie działań w mediach społecznościowych! Co więcej, 89 procent badanych stwierdziło, że główną zaletą social media jest budowanie zasięgu!

Chcesz więcej przykładów? Proszę bardzo. Wystarczy odnieść się do wyborów prezydenckich w 2015 roku i wszelkich kampanii promujących poszczególnych kandydatów. Czy którykolwiek z pretendentów miałby jakiekolwiek szanse w wyborach, gdyby zrezygnował udzielania się w mediach społecznościowych? Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że nie, a dzięki nim, kandydaci zdobyli część głosów.

Popularność social mediów potwierdza również liczba użytkowników, która z nich korzysta. Sam Facebook może pochwalić się 1,65 mld użytkowników! Niesamowite liczby, prawda? Wnioski są, więc proste: trend mediów społecznościowych jest bardzo silny. I Ty, jako przedsiębiorca, możesz to wykorzystać, dzięki czemu, ze swoim komunikatem video skutecznie dotrzesz do dużej liczby odbiorców. Zobacz, więc na „własne oczy”, jak to zrobić:

Umieszczanie filmów na YouTube i innych serwisach video

YouTube to obecnie najpopularniejszy serwis gromadzący materiały video. Aktualne statystyki dziennych wyświetleń nie są publicznie dostępne, jednak w 2012 roku, Google poinformowało, że serwis YouTube generuje każdego dnia ponad 4 miliardy odsłon! Podejrzewam, że na przestrzeni lat, liczba ta wzrosła kilkukrotnie! Widząc takie wyniki, umieszczanie filmów na YouTube powinno być dla Ciebie priorytetem. Załóż kanał i dodawaj tam swoje treści, a jeżeli będą profesjonalne i wartościowe, mają wielką szansę na to, aby trafić do dużej liczby odbiorców. Pamiętaj jednak, żeby nie kończyć swoich działań na zaledwie jednym video, gdyż takie pojedyncze przypadki nie dadzą żadnych większych i długotrwałych pozytywnych rezultatów. Szerzej na temat zwiększania zasięgu na YouTube pisaliśmy w tym artykule. Dodatkowo, każdy film możesz również udostępnić na swojej stronie internetowej, prosto z serwisu, bez potrzeby instalowania dodatkowych player’ów.

Z innych serwisów video, które warto również wykorzystać do dodawania treści video, z pewnością należy wymienić Vimeo. Dużą zaletą tego serwisu w stosunku do innych, jest możliwość zablokowania opcji wyświetlania video w innych miejscach, niż te określone przez nas. Ponadto sposób w jaki Vimeo przetwarza przesyłane pliki pozwala na uzyskanie wyższej jakości, niż na innych serwisach. Publikując ten sam film w kilku różnych portalach (YouTube, DailyMotion, Vimeo), najlepszą jakość uzyskasz w przypadku tego ostatniego. Trzeba jednak pamiętać, że serwis nakłada liczne ograniczenia związane z darmowym kontem (np. maksymalna wielkość przesyłanego pliku to 500 MB). Oczywiście, limity te mogą być zdjęte, ale wiąże się to z koniecznością opłat. Podobnie z plikami komercyjnymi, których przesyłanie jest możliwe tylko w przypadku konta PRO. Szerzej na temat Vimeo pisaliśmy w tym artykule. Pamiętaj, im więcej serwisów video wykorzystasz w działaniach promocyjnych swojego video, tym większa szansa na dotarcie do liczniejszej grupy odbiorcy!

Filmy na Facebooku

Facebook to kolejne świetne miejsce, gdzie można dodawać treści video oraz je promować. W tym przypadku alternatywy są dwie. Pierwsza z nich, to dodanie materiału video bezpośrednio na Facebooka. Dzięki temu, duża część naszych znajomych, będzie miała możliwość obejrzenia tego, co umieściłeś na swoim profilu. Masz również możliwość udostępnienia go na firmowym fan page’u. Pamiętaj jednak, że post nie pojawi się wszystkim Twoim znajomym w aktualnościach. Konstrukcja algorytmu Facebooka, sprawia, że zasięg Twojego video zostaje „obcięty”. Analizuje on bowiem treści, które „lajkujecie” Ty i Twoi znajomi, wyświetlając je tym osobom, których szansa na zainteresowanie jest największa. Jednak wraz z większą liczbą lajków i udostępnień, zwiększa się również zasięg Twojego materiału. Dlatego też warto zaangażować się w  publikowanie treści w tym serwisie.

Druga opcja, to udostępnianie na Facebooku linków do treści dodanych już w innych serwisach. Dla przykładu, jeżeli umieściłeś video w serwisie YouTube, nie poprzestawaj jedynie na tym. Facebook to znakomite miejsce do tego, aby udostępnić link do takiego video. Nie dość, że jeszcze bardziej zwiększysz zasięg Twojego materiału, ze względu na nowych potencjalnych odbiorców, to na dodatek, taki zabieg zadziała korzystnie również na pozycję Twoich filmów w wyszukiwarce YouTube (więcej odsłon = wyższa pozycja). Dodatkowo, to również większa szansa na to, aby Twój materiał ukazał się w zakładce „Proponowane” lub „Wybrane dla Ciebie”.

Jednak – to nie wszystko. Do dzielenia się swoimi treściami możesz również wykorzystać różnorakie grupy tematyczne oraz społeczności. Pamiętaj jednak, aby robić to ze zdrowym rozsądkiem. Wklejanie tego samego materiału w każdej z grup może zdenerwować ich odbiorców i zamiast spodziewanych korzyści – uzyskasz tylko wizerunek spamera. Jeżeli natomiast wiesz, że Twój materiał video może pomóc konkretnej osobie – skontaktuj się z nią. Dlaczego by nie napisać kilku słów bezpośrednio do Twojego odbiorcy z przesłaniem, że stworzyłeś video i według Ciebie wiedza zawarta w nim może być dla niego przydatna? Jeżeli faktycznie tak jest – osoba do której piszesz, na pewno doceni to, że pomyślałeś właśnie o niej. Podobnie jednak, jak w przypadku grup – wszystko ze zdrowym rozsądkiem.

Samo udostępnianie i publikowanie materiałów video, to nie jedyne zalety, jakie oferuje Facebook. Dzięki niemu, masz możliwość przeprowadzenia transmisji na żywo! Możesz zorganizować internetowe szkolenie czy relację z jakiegoś wydarzenia – sposobów jest naprawdę bardzo wiele, a co zrobisz, zależy tylko od Ciebie.

Filmy na Twitterze – krótko i na temat

Pomimo, że Twitter jest nastawiony głównie na krótkie wiadomości tekstowe, to z powodzeniem możesz wpleść tam również działania video marketingowe. Co prawda, filmy są zdecydowanie krótsze, niż np. w przypadku YouTube, ale generują za to bardzo dobry zasięg. Twitter w odróżnieniu od Facebooka, nie „obcina” wyświetlania Twoich postów. Jeżeli ktoś obserwuje Twój profil, to masz pewność, że wszystko, co na nim udostępnisz, na pewno do niego trafi. Dlatego też, sam aktywnie śledź inne konta i przekazuj dalej twitty innych „followersów”. Istnieje spora szansa, że ktoś również odwdzięczy Ci się obserwacją bądź udostępnieniem, a tym samym zwiększy się szansa na to, aby Twój materiał dotarł do większej liczby odbiorców.

Linkedin – społeczność biznesowa

Warto również pamiętać o Linkedinie, który przecież także umożliwia dzieleniem się swoim video. Możesz to robić na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest Twoja tablica aktualizacji, gdzie są widoczne wszystkie Twoje aktywności w serwisie. Tutaj masz możliwość wklejenia linka. Oprócz tego, tworząc własne portfolio, czy to w podsumowaniu czy w doświadczeniu, od razu możesz pochwalić się własnym video. Wszystkie osoby, które będą przeglądać Twoje doświadczenie zawodowe, będą również mogły obejrzeć Twoje video. Pamiętaj jednak, aby publikować tylko takie treści, z których jesteś zadowolony. Linkedin skupia ludzi aktywnych zawodowo i profesjonalistów z różnych branż, dlatego dziel się tylko dobrze wykonanymi filmami.

Jak widzisz, umieszczanie materiałów video w serwisach społecznościowych może na początku wydawać się trochę przytłaczające („Tyle tego!”) i czasochłonne, jednak nie należy do zbyt skomplikowanych czynności. Jest to łatwe oraz przyjemne wdrożenia, a co najważniejsze, daje znakomite rezultaty w zakresie docierania do potencjalnych odbiorców. Korzystaj!

PS A jeżeli już korzystasz to podziel się w komentarzu informacją z jakich portali korzystasz i dlaczego! 🙂

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816