Wywołaj skojarzenia z Twoją marką!

budowanie wizerunku

Tworzenie video ma wiele zalet. Możesz w krótkim czasie przekazać odbiorcom maksymalnie wiele informacji czy skutecznie docierać do umysłu swojego klienta. Oprócz tego, video to również znakomita okazja do tego, aby zacząć wywoływać skojarzenia z Twoją marką.

Spokojnie, to wcale nie jest trudne. Dziś udowodnię Ci, że za pomocą kilku prostych trików, możesz zwiększać zapamiętywanie Twojego brandu wśród swoich klientów.

Ale po co to właściwie?

Jeżeli zastanawiasz się, czy tak drobne elementy, jak te opisane poniżej, mają jakiekolwiek znaczenie, odpowiem Ci wprost – zdecydowanie tak. Jakich korzyści możesz się spodziewać? Oto kilka z nich:

  1. Wyróżniasz się. Jeżeli zaplanowanie i świadomie decydujesz się na takie elementy, z pewnością mocniej zapadniesz konsumentom w pamięć. Każdego dnia człowiek bombardowany jest mnóstwem informacji, które zwyczajnie przelatują przez ludzki mózg i natychmiast są zapominane. Konsument zapamiętuje więc tylko takie firmy, które w jakiś sposób się wyróżnią. Im bardziej, tym lepiej. To o czym dzisiaj mówimy, to jeden ze skutecznych sposobów, aby taki efekt uzyskać.
  2. Mówią o Tobie. Takie wyróżnienie działa nie tylko w kontekście klienta, ale również  pod kątem budowania wizerunku, np. w mediach społecznościowych. Jeżeli będziesz robił to dobrze, o Twojej marce będą mówić. Przykładem jest ten wpis, w którym przecież podaję przykłady marek i osób, które potrafią to robić! Widzisz? To działa!
  3. Metoda skojarzeń i kotwic. Działanie na podświadomość klientów pod kątem wyróżnienia się i zapamiętywania to jedno. Drugim aspektem jest możliwość wypracowania skojarzeń z Tobą i Twoim biznesem. Dla przykładu, symbolem Pawła Tkaczyka jest koszulka z Batmanem. U mnie działa to w ten sposób, że automatycznie widząc Batmana na myśl przychodzi mi właśnie Paweł. To znakomita szansa również dla Ciebie, aby zakotwiczyć się w umysłach Twoich klientów. Tutaj masz spore pole do popisu, bo możesz robić to zarówno z ubiorem, gadżetami, jak i elementami kolorystycznymi.

Przejdźmy do praktyki

Wywoływać skojarzenia z Twoją marką w komunikacji video możesz na najróżniejsze sposoby. Poznaj kilka najefektywniejszych:

Tło

Jeżeli swoje video lub transmisje LIVE realizujesz regularnie w tym samym miejscu, warto zadbać o jakieś tło, które będzie współgrało z komunikatem i dodatkowo kojarzyło się z Twoją marką. Możesz np. zdecydować się na płótno/ścianę w kolorze loga Twojej marki. My prowadząc nasze LIVE-y – decydowaliśmy się na takie w kolorze turkusowym, gdyż właśnie taka barwa jest charakterystyczna dla naszego loga i wizerunku. Paulina Mikuła z kanału “Mówiąc Inaczej” swoje materiały realizuje na tle książek. W końcu jej kanał jest polonistyczny 🙂

Charakterystyczny element “w sobie”

Czas na kolejny sposób, który nie wymaga zbyt wiele wysiłku, a daje znakomite rezultaty w kontekście zapadania w pamięć odbiorcy. Warto znaleźć w sobie taki element, który będzie nas wyróżniał i taki, który będziemy mogli eksponować przed kamerą. Coś, co “wkręci się” w umysł widzów. Co to będzie? Tak naprawdę zależy to tylko od Ciebie. Wygląd, ubiór, fryzura – możliwości jest wiele. Przykładów jest wiele. Marcin Osman nosi muszkę, a Paweł Tkaczyk koszulkę z batmanem. Jerzy Owsiak ma charakterystyczne czerwone okulary, natomiast Matt Olech pamiętany jest ze swoich niebieskich włosów. Możliwości są praktycznie nieskończone.

Zresztą, to nie tylko ubiór, ale również sposób mówienia. Pewien YouTuber – Piotr Ogiński z kanału Kocham Gotować, zawsze wita się ze swoimi widzami tekstem: “Siemanko! Witam w mojej kuchni”. Czas również znaleźć coś w sobie.

Zabawa kolorami

Podpunkt niejako powiązany z tłem, ale na tyle istotny, że postanowiłem poświęcić mu osobny punkt. Znów będę odnosił się do kolorów charakterystycznych dla marki. Mówiąc krótko, w swoich materiałach,  staraj się w jakiś sposób użyć tego koloru. Poza tłem, może być to jakiś element ubioru w kolorze Twojej marki (np. u nas na LIVE-ach w #OkiemWilka, Ewa stosuje kolczyki w kolorze turkusowym).

Gadżet/maskotka

Jeżeli posiadasz swoją maskotkę marki czy inny gadżet, z którego znana jest Twoja marka – wykorzystaj go. Zabieraj ją na LIVE-y, wywiady, konferencje. W tym aspekcie przykład możesz brać np. z Social Tigers i ich tygrysa. Szerzej temat maskotki marki omawialiśmy w jednym z naszych artykułów. Możesz przeczytać go tutaj.

Animacje, loga, itp…

Zabiegi zapadające w pamięć możesz również w prezentacjach, animacjach i wszystkich typach materiałów, w których niekoniecznie musisz występować. My, realizując doodle video, często doradzamy klientom, aby np. na czarno-białym video umieścić jeden akcent w kolorze charakterystycznym ich marki.  Znów odniosę się do naszego turkusu. Jeżeli tworzysz prezentacje czy materiały szkoleniowe pamiętaj, aby umieścić na nich swoje logo i/lub elementy w kolorach firmowych.

A Ty jakie masz sposoby na wyróżnienie się i zapadanie konsumentom w pamięć? Podaj swoje przykłady!


Also published on Medium.

Doodle Wolf

Autor: Doodle Wolf

Podobają Ci się doodle i chciałbyś takie video na swojej stronie, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? To proste! Napisz do nas wiadomość przez formularz kontaktowy !

| WWW

2 komentarzy

Autor: Paweł Tkaczyk | 1 czerwca 2018 o 12:05

Dzięki wielkie za wspomnienie 🙂

Autor: Bartłomiej Dusza | 4 czerwca 2018 o 07:11

Nie ma sprawy Paweł. Zasłużyłeś na to 🙂

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *