Jak szybko znaleźć aktora do reklamy?

aktor video marketing

Potęga wykorzystywania video do promocji swojego biznesu, produktu czy usługi podkreślana jest na każdym kroku. Z każdym rokiem video zaczyna wyrastać na lidera wśród trendów marketingowych. Co jednak w sytuacji, gdy chcesz stworzyć materiał video, a nie masz osób, w które w nim wystąpią?

Video: badania, statystyki, dane

Badania, wyniki i statystyki są jednoznaczne. Video ma moc. Zresztą, zobacz sam:

  • 79% odbiorców woli obejrzeć video o produkcie, niż przeczytać o nim tekst;
  • 71% konsumentów dokonało zakupu po obejrzeniu video;
  • 97% marketerów twierdzi, że video pomogło im zwiększyć wśród użytkowników zrozumienie ich produktu/usługi;
  • 87% marketerów miała pozytywny zwrot z inwestycji, dzięki wykorzystaniu video w swojej strategii.

Zrozumienie i prezentacja to jedno. Nie da się ukryć, że video to również ważny element w algorytmach mediów społecznościowych:

  • Na Facebooku i Instagramie video content przykuwa uwagę na 5x dłużej, niż content statyczny
  • Treści video są udostępniane na LinkedIn 20 razy częściej, niż jakikolwiek inny rodzaj postu

Opowiedz o swoim produkcie!

Video to świetne narzędzie, które możesz wykorzystać do tego, aby opowiedzieć o swoim produkcie, usłudze, marce czy po prostu przedstawić jakąś ideę. Nie dość, że taka komunikacja jest zdecydowanie bardziej skuteczna, to na dodatek, social mediowe algorytmy wspierają wyświetlanie treści video. Oprócz tego, za pomocą video możesz przekazać więcej w krótszym czasie.

Co jednak w sytuacji, gdy sam nie chcesz występować przed kamerą? Co zrobić, gdy po prostu brakuje Ci osób, które wpasują się w Twój unikatowy pomysł? Co jeżeli żaden z Twoich pracowników również nie chce wystąpić w reklamie?

Co możesz zrobić?

W takim przypadku pozostaje Ci… znalezienie odtwórcy filmowego/aktora.

Taki odtwórca/aktor wiąże się oczywiście z pewną inwestycją finansową, ale jest w stanie dać Ci również wiele zalet, które z pewnością są warte swojej ceny. Oto przykładowe z nich:

  • Dopasowanie do koncepcji. Mnogość wyboru odtwórców sprawia, że praktycznie nie masz żadnych ograniczeń pod kątem tworzenia scenariusza reklamy i jej fabuły. Jesteś w stanie znaleźć taką osobę, która idealnie będzie współgrała z Twoim komunikatem i pomysłem na reklamę.
  • Wysoka jakość. Nie da się ukryć, że taki aktor może wzbogacić Twoje video i sprawić, że będzie bardziej profesjonalne. To zupełnie tak jak w naszym przypadku. Tworząc doodle video, decydujemy się na profesjonalnych lektorów, który jest w stanie idealnie oddać emocje, nadać dynamikę i uczynić video lepszym.
  • Renoma. Im większa renoma osoby, tym większa szansa na szersze odbicie się spotu i dotarcie do liczniejszej publiczności. Jak myślisz, dlaczego duże marki zapraszają do współpracy najpopularniejsze i najbardziej lubiane osobistości? Wykorzystują tzw. prawo autorytetu. Im bardziej ceniona osobistość, tym większe zaufanie konsumenta w stosunku do marki.

Jak znaleźć właściwą osobę?

Kluczem do udanej współpracy jest znalezienie odpowiedniego odtwórcy roli, który idealnie wpasuje się w Twoją koncepcję. Tworzenie dobrego video to nie losowanie LOTTO. Nie możesz liczyć na łut szczęścia, że akurat osoba, którą wybierzesz wpasuje się w Twoje pomysły i będzie potrafiła sprostać założeniom.

Nauczony doświadczeniami i dotychczasowymi realizacjami, wiem, jak łatwo można się sparzyć. Oprócz tego, lubię rozwiązania proste, szybkie, które dają gwarancję maksymalnego efektu przy minimalnym wysiłku.

A może tak casting online?

Dlatego też, gdy kilka miesięcy temu skontaktował się ze mną Kacper Zieliński – Project Manager w Vendo, nie ukrywam, że z wielką ciekawością wysłuchałem opowieści o ich aplikacji.

W skrócie, Vendo promuje się jako aplikacja, która służy do przeprowadzania castingów online – bez wychodzenia z domu. Sama usługa skierowana jest do dwóch grup użytkowników. Pierwsza to osoby, które chcą zaistnieć w branży filmowej i poszukują realizacji, w których mogliby wystąpić. Druga grupa to domy mediowe, firmy, które poszukują aktorów do swoich video. Jak działa aplikacja?

O samą ideę i zalety aplikacji zapytaliśmy Project Managera z Vendo – Kacpra ZIelińskiego. Oto, co nam powiedział:

“Naszą ideą było stworzenie platformy, która w prosty sposób połączy osoby chętne do występowania w spotach promocyjnych, serialach i filmach z potencjalnymi pracodawcami

Cały proces uruchomienia castingu zajmuje mniej niż 10 minut i na chwilę obecną jest darmowy.

To zupełna rewolucja na rynku ponieważ klienci mogą uruchamiać selekcje z dowolnego miejsca na ziemi 24 godziny na dobę.

Każdy zweryfikowany użytkownik może dołączać do stworzonego castingu oraz przesyłać filmiki zgodne z wytycznymi klienta co umożliwia przeprowadzenie pełnego procesu selekcji bez odrywania wzroku od komputera. Dzięki funkcji udostępniania, wyniki castingu można konsultować z zespołem i prowadzić wirtualne spotkania PPM (pre production meeting).”

Czy Vendo przyjęło się jako aplikacja? Z danych, które podaje Kacper Zieliński wynika, że pomysł okazał  się strzałem w dziesiątkę, a sama aplikacja gromadzi kolejnych użytkowników:

“Przez niecałe 14 miesięcy zebraliśmy grono ponad 21 000 użytkowników i blisko 600 klientów z branży produkcyjnej (domy produkcyjne, reżyserzy obsady itp.). 80% najlepszych domów produkcyjnych ma u nas swoje konta”. – mówi.

Zdaje się, że rozwiązania zaczynają doceniać też największe marki:

Przeprowadziliśmy blisko 1000 castingów online w których blisko 500 osób zostało wybranych na zdjęcia lub zaproszonych na kolejny etap selekcji. Realizowaliśmy projekty dla największych marek takich jak Mc Donald’s, Pepsi, Tyskie, Netflix, Ancestry, TVN … i wiele innych”. – dodaje Kacper Zieliński.

Na zakończenie…

Sama idea wygląda bardzo ciekawie i profesjonalnie. Pomaga rozwiązać jeden, bardzo poważny problem – znaleźć odpowiedniego kandydata to własnych produkcji, reklam, video, jednocześnie ułatwiając i skracając ten proceder.

Jeżeli zainteresowało Cię Vendo – sam portal możesz sprawdzić tutaj!

Podziel się również swoją opinią o aplikacji!


Also published on Medium.

Bartłomiej Dusza

Autor: Bartłomiej Dusza

Podobają Ci się doodle i chciałbyś takie video na swojej stronie, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? To proste! Napisz do nas wiadomość przez formularz kontaktowy !

| WWW

4 komentarzy

Autor: Paulina Chmielewska | 23 sierpnia 2018 o 13:06

Nigdy nie słyszałam o tej aplikacji, ale wygląda bardzo ciekawie. Zapamiętam i na pewno kiedyś zawodowo wykorzystam. Dzięki!

Autor: Bartłomiej Dusza | 23 sierpnia 2018 o 13:21

Według nas, jak najbardziej warto 🙂

Autor: Dominik | 23 sierpnia 2018 o 13:35

Ja uważam, że w przypdku spotu dla małej firmy nie należy szukać aktorów tylko wykorzystać osoby ją tworzące.

Autor: Bartłomiej Dusza | 23 sierpnia 2018 o 13:57

Oczywiście, też o tym zaznaczam w artykule, tylko czasami się zdarza, że pomimo usilnych starań, niektórzy pracownicy wychodząc przed kamerę, zaczynają się pocić, trząść, jąkać i ogóleni czują się bardzo niekomfortowo. 🙂

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *