Osoby urodzone w latach 80 XX wieku dorastały oglądając animowane bajki, czytając komiksy o super bohaterach. Lata dwutysięczne to czas ogromnych triumfów filmów z uniwersum Marvela, czy konkurencyjnego DC. To czasy, gdy właśnie osoby urodzone po 1980 roku dochodzą do głosu jako konsumenci. Czy w związku z tym Twojej firmie jest potrzebny superbohater?
Dodaj emocji swojej marce
Osobowość Brand Hero dostarcza Twojej marce więcej aspektów emocjonalnych. Sprawdzi się on wyśmienicie w momencie, gdy rywalizujesz na głębszym poziomie ze swoją konkurencją. A ta głębia jest niezwykle istotna, gdy na poziomie produktu Ty i Twoja konkurencja oferujecie praktycznie to samo.
Dzięki technologii możliwość wykorzystania Brand Hero jest jeszcze większa. Świetnym przykładem jest Agent Janek od Software House: Czarny Kod (https://czarnykod.pl/). W Polsce mamy masę firm programistycznych, które kojarzą się wielu ludziom z nudnymi programistami klepiącymi godzinami w klawiaturę. Prześcigają się oni w technologiach, obsłudze klienta i terminowości – Czarny Kod tutaj niezwykle się wyróżnia. Pokazując się z niezwykle przyjaznej i przystępnej strony, dzięki swojemu Brand Hero. W Agencie Janku i całej strategii komunikacji mnie wyjątkowo zachwyca poczucie humoru i spójność przekazu.
Spójność komunikacji w marketingu
A skoro już mówimy o spójności komunikacji warto zwrócić uwagę, że nasz Brand Hero może uosabiać inne cechy niż te wynikające z archetypu naszej marki. Np. przyjmując role błazna może znakomicie rozładowywać atmosferę.
Im więcej cech ludzkich posiada nasza postać tym lepiej, nie chodzi tutaj o wygląd, a raczej jej zachowanie. Ten „ludzki pierwiastek” pozwala nam łatwiej utożsamić się z postacią. Jeśli szukasz kampanii video wykorzystujących Brand Hero to zapraszam do zapoznania się z tymi dwoma artykułami:
Video to nie jedyne medium gdzie można wykorzystać naszego bohatera, dobrym pomysłem są również chatboty takie jak wspomniany wcześniej Agent Janek, a także:
- Grafika SVG – taka grafika może się ruszać i reagować na konkretne zachowanie użytkownika naszej strony www.
- Komiks/memy – nasza postać może mieć swój komiks lub być bohaterem memów. Takie komiksy mogą być również publikowane w formie drukowanej.
- Fizyczna maskotka – może to być mała pluszowa maskotka lub gadżet, ale również pełno wymiarowa postać biorąca udział w targach, czy innych eventach promocyjnych.
- Gadżety firmowe – różnego rodzaju, mamy tutaj naprawdę duży wachlarz możliwości zależny od branży.
- Gra komputerowa/on-line – a czemu nie pójść śladami LEGO i nie stworzyć gry ze swoim bohaterem?
- Gra planszowa – ostatnimi czasy gry planszowe wracają do łask i są czymś wręcz COOL, a gdyby tak główną postacią był nasz bohater?
Jak widzisz pomysłów na wykorzystanie naszego Brand Hero jest naprawdę wiele i myślę, że ogranicza nas tutaj tylko i wyłącznie nasza kreatywność. Jeśli więc konkurujesz na głębszym poziomie, może warto zwerbować takiego superbohatera do swojej firmy?
Wezmę sobie te rady do serca
Każdy z nas zna jakiegoś Brand Hero, który był strzałem w dziesiątkę. Przykładem jest chociażby Bibendum z Michelina, który już chyba na zawsze będzie nam się kojarzył z oponami tej firmy. To właśnie jest wynik wpojenia nam trwałego skojarzenia produktu z zabawną postacią grubawego ludzika. 🙂 Kolejny przykład jaki mi się nasuwa na myśl to postacie M&M’s i tak można by wymieniać. Ile te marki straciłyby bez tak fajnie wymyślonych Brand Heros! 🙂
Bardzo lubię takie wpisy, niby to wszystko jest oczywiste, ale dopiero po zagłębieniu się w temat można zdać sobie sprawę jak dużą rolę Brand Hero odgrywają. Świetnym przykładem jest teraz gra Cyberpunk 2077, w której kampanii reklamowej wystąpił Keanu Reeves, internet aż huczał, po tej zapowiedzi 🙂
Zgadzam się z panią Sabiną!
Nawet do tej chwili nie wiedziałem, że fachowo określa się to jako Brand Hero:)
Dzięki za olśnienie! Swoją drogą bardzo ciekawie zwrócono tu uwagę na to, że marce, brandowi należy w umiejętny sposób dodawać emocji.
Bo czym byłby (o ile w ogóle) prawdziwey bohater, gdyby nie emocje, jakie za nim w ludziach idą i jakie budują jego historię?:)