Osoby urodzone w latach 80 XX wieku dorastały oglądając animowane bajki, czytając komiksy o super bohaterach. Lata dwutysięczne to czas ogromnych triumfów filmów z uniwersum Marvela, czy konkurencyjnego DC. To czasy, gdy właśnie osoby urodzone po 1980 roku dochodzą do głosu jako konsumenci. Czy w związku z tym Twojej firmie jest potrzebny superbohater?

Dodaj emocji swojej marce

Osobowość Brand Hero dostarcza Twojej marce więcej aspektów emocjonalnych. Sprawdzi się on wyśmienicie w momencie, gdy rywalizujesz na głębszym poziomie ze swoją konkurencją. A ta głębia jest niezwykle istotna, gdy na poziomie produktu Ty i Twoja konkurencja oferujecie praktycznie to samo.

Dzięki technologii możliwość wykorzystania Brand Hero jest jeszcze większa. Świetnym przykładem jest Agent Janek od Software House: Czarny Kod (https://czarnykod.pl/). W Polsce mamy masę firm programistycznych, które kojarzą się wielu ludziom z nudnymi programistami klepiącymi godzinami w klawiaturę. Prześcigają się oni w technologiach, obsłudze klienta i terminowości – Czarny Kod tutaj niezwykle się wyróżnia. Pokazując się z niezwykle przyjaznej i przystępnej strony, dzięki swojemu Brand Hero. W Agencie Janku i całej strategii komunikacji mnie wyjątkowo zachwyca poczucie humoru i spójność przekazu.

Spójność komunikacji w marketingu

A skoro już mówimy o spójności komunikacji warto zwrócić uwagę, że nasz Brand Hero może uosabiać inne cechy niż te wynikające z archetypu naszej marki. Np. przyjmując role błazna może znakomicie rozładowywać atmosferę.

Im więcej cech ludzkich posiada nasza postać tym lepiej, nie chodzi tutaj o wygląd, a raczej jej zachowanie. Ten „ludzki pierwiastek” pozwala nam łatwiej utożsamić się z postacią. Jeśli szukasz kampanii video wykorzystujących Brand Hero to zapraszam do zapoznania się z tymi dwoma artykułami:

Video to nie jedyne medium gdzie można wykorzystać naszego bohatera, dobrym pomysłem są również chatboty takie jak wspomniany wcześniej Agent Janek, a także:

  • Grafika SVG – taka grafika może się ruszać i reagować na konkretne zachowanie użytkownika naszej strony www.
  • Komiks/memy – nasza postać może mieć swój komiks lub być bohaterem memów. Takie komiksy mogą być również publikowane w formie drukowanej.
  • Fizyczna maskotka – może to być mała pluszowa maskotka lub gadżet, ale również pełno wymiarowa postać biorąca udział w targach, czy innych eventach promocyjnych.
  • Gadżety firmowe – różnego rodzaju, mamy tutaj naprawdę duży wachlarz możliwości zależny od branży.
  • Gra komputerowa/on-line – a czemu nie pójść śladami LEGO i nie stworzyć gry ze swoim bohaterem?
  • Gra planszowa – ostatnimi czasy gry planszowe wracają do łask i są czymś wręcz COOL, a gdyby tak główną postacią był nasz bohater?

Jak widzisz pomysłów na wykorzystanie naszego Brand Hero jest naprawdę wiele i myślę, że ogranicza nas tutaj tylko i wyłącznie nasza kreatywność. Jeśli więc konkurujesz na głębszym poziomie, może warto zwerbować takiego superbohatera do swojej firmy?

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816