Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i aktywnie działasz w serwisie YouTube, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak zwiększyć oglądalność na YouTube. Z pewnością chcesz, aby Twoja ciężka praca została doceniona, a filmy, które tworzysz, docierały do możliwie jak największej ilości odbiorców. Im więcej osób zobaczy Twoje video, tym przecież większa szansa na wzrost rozpoznawalności Twojej marki. Dziś pokażę Ci proste techniki, dzięki którym będziesz mógł w znaczącym stopniu rozszerzyć zasięg swojego kanału. Co najważniejsze, wdrożenie ich jest szybkie, łatwe i przyjemne. Dlatego, jeżeli jesteś zainteresowany zwiększeniem oglądalności swoich filmów, zapraszam do lektury:

Nazwa pliku video

Nagrałeś już materiał video? Jest gotowy do wrzucenia na kanał? Świetnie! Zanim jednak go udostępnisz, pamiętaj, aby zmienić nazwę pliku odpowiednio pasującą do treści. Kamery oraz aparaty najczęściej nazywają plik datą (np. 20160908.mov), czy po prostu video001, co w żaden sposób nie ułatwia optymalizacji. Np.: video jest o tym, jak skuteczniej sprzedawać? Zmień nazwę pliku na frazę typu „skuteczne_techniki_sprzedazy”. Wyszukiwarka Google oraz YouTube analizuje bowiem również plik, który dodajesz, skupiając swoją uwagę na jego nazwie. Z pewnością zaprocentuje to w wynikach wyszukiwania i podniesie pozycję Twojego filmu w wyszukiwarce.

Odpowiedni tytuł

Jeżeli dodajesz film już bezpośrednio w serwisie, pamiętaj o tym, aby odpowiednio go zatytułować. Jak powinien brzmieć właściwy nagłówek? Nie istnieje jedna i sprawdzona recepta. Na pewno nie powinien być zbyt długi (maksymalnie 60 znaków), a do tego warto, aby związany był z treścią video. Należy również wpleść tam słowa kluczowe. Dlaczego? Zawarcie słów kluczowych w tytule filmu ma istotny wpływ na jego pozycjonowanie, zarówno w wyszukiwarce Google oraz YouTube. Pamiętaj jednak, że całość musi brzmieć naturalnie, nie jak robot, gdyż takie treści zwyczajnie odrzucają. Pomyśl, co widz może wpisać, jeżeli będzie chciał znaleźć Twój film. Zaintryguj go, zaciekaw i zachęć do kliknięcia! W tytule daj tylko zalążek, aby Twój odbiorca głodny wiedzy, kliknął w to bez wahania, np. „Prosta metoda na zwiększenie zysków ze sprzedaży”.

Opis filmu

Pamiętaj także, że musisz opisać o czym jest materiał video, który umieszczasz w serwisie. Wpleć tam również słowa kluczowe związane z materiałem. Opis to kolejny element po tytule, który analizuje robot Google, decydując tym samym o naszej pozycji w wyszukiwarce. Po raz kolejny zastanów się, co osoba chcąca znaleźć Twój film, może wpisać w wyszukiwarce, i zawrzyj to w opisie filmu! Jeżeli film trwa kilkadziesiąt minut i poruszasz w nim kilka różnych aspektów, warto umieścić w nim czasowe odnośniki do poszczególnych segmentów i odpowiednio je opisać. Kliknięcie ich, przeniesie oglądającego od razu do wybranej części, co na pewno ułatwi widzowi interakcję. Opis to również dobre miejsce do promowania swoich kont w mediach społecznościowych oraz zawieraniu innych informacji, które chcesz przekazać. Zobacz przykładowy opis z kanału Polimaty autorstwa Radosława Kotarskiego:

Opis YouTube

Tagowanie

Tagi to nic innego, jak słowa kluczowe powiązane z Twoim filmem. Podczas dodawania materiału video, serwis YouTube umożliwia wpisywanie tagów w odpowiednim „okienku”. Najlepiej, jeżeli Twoje tagi będą ściśle powiązane z materiałem video, który udostępniasz. Niech wyrażają jego treść. Dzięki nim, znalezienie Twojego filmu przez inne osoby, będzie o wiele prostsze, a prawdopodobieństwo pokazania się w wyszukiwarce będzie zdecydowanie wyższe. Dla filmu o tematyce sprzedażowej, odpowiednim zestawem tagów mogą być: sprzedaż, jak zwiększyć sprzedaż, techniki sprzedaży, itd. Możliwości jest naprawdę bardzo wiele. Zobacz sam, jak wygląda formularz dodawania filmu:

Tytuł, opis oraz tagi

Profile społecznościowe

Jeżeli prowadzisz kanał w serwisie YouTube, warto link do niego umieszczać również w innych mediach społecznościowych. Profile na Twitterze czy Facebooku – udostępnianie treści video w takich serwisach pozwala dotrzeć do większej ilości odbiorców. Dlatego też, aktywnie działaj w tych segmentach: zaproś znajomych, obserwuj inne osoby na Twitterze, a także udostępniaj swoje materiały innym. Takimi zabiegami jesteś w stanie skutecznie zwiększać zasięg swoich video.

Znasz już podstawowe techniki optymalizacji, dzięki którym wieszjak zwiększyć oglądalność na YouTube i poprawić pozycję swojego kanału w wyszukiwarce. Warto dbać o takie detale, jeżeli chcemy, aby nasze treści docierały do jak największej grupy odbiorców. Dlatego, nie zwlekaj dłużej i zacznij stosować poznane techniki już teraz. Koniecznie daj nam znać w komentarzu, jak pomogły Ci w zwiększeniu oglądalności!

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816