Jak możesz wykorzystać transmisje LIVE, dzięki czemu będzie kreował pozytywny wizerunek, jednocześnie zwiększając zyski w swojej firmie? Poznaj kilka praktycznych form zastosowania.

Szkolenie online

Chcesz nawiązać fantastyczne relacje z Twoimi klientami? Pomóż im. Rozwiąż jakiś ich problem, a na pewno to docenią. Formą, która daje Ci taką możliwość są różnorakie szkolenia lub poradniki. I tutaj największe pole do popisu do wszelakich firm, które w swojej ofercie posiadają różnorakie panele czy systemy. Za pomocą transmisji LIVE możesz pokazać krok po kroku, jak korzystać z poszczególnych elementów Twojego produktu. Udostępniając widzom ekran Twojego komputera, dajesz im możliwość wykonywania dokładnie tych samych czynności, co Ty. Nie od dziś wiadomo,że jednym z najlepszych sposobów na naukę – jest obserwacja oraz praktyka. Oczywiście, szkolenia w formie LIVE-ów nie są zarezerwowane jedynie dla marek posiadające systemy. Jeżeli czujesz potrzebę edukowania swojej społeczności – zrób to, bez względu na to czym się zajmujesz. Zobacz przykładowy zapis z takiej transmisji LIVE:

Pytania i odpowiedzi

Czy chciałbyś odpowiadać na dokładnie te problemy, które dręczą Twoich klientów? Czy chciałbyś być kojarzony przez nich jako źródło wiedzy, które potrafi rozwiać ich wątpliwości? Jeżeli tak – format pytań i odpowiedzi (Q&A) idealnie sprawdzi się w przypadku Twojej marki. Niesamowitą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że do każdego z pytań podchodzisz indywidualnie, zwracając się bezpośrednio do widza. Uwierz, że każdy z nich, doceni to, że troszczysz się o niego i jego problemy. To działa. Wiele osób, którym pomogłem, wróciło później do naszej firmy, już jako klienci. Uczynienie kogoś szczęśliwszym to najwspanialsze, co możesz zrobić.

Wywiad

Wywiady to jeden z najlepszych sposobów na angażowanie i utrzymywanie Twojej społeczności podczas transmisji na żywo. Tym bardziej, że z takiego rozwiązania wynikają same plusy. Po pierwsze, wywiad to przynajmniej dwie osoby, a więc jeszcze więcej wartościowej wiedzy. Po drugie, to również dla Ciebie większa szansa na przyciągnięcie kolejnych odbiorców i klientów. Im bardziej ceniona marka i pozycja społeczna Twojego gościa, tym więcej jego widzów zawędruje do Ciebie. Po trzecie – wysokie zaangażowanie. Przeprowadzając LIVE-y w naszej firmie, zauważyliśmy, że ta forma LIVE-a zatrzymuje moich widzów na dłużej. Oglądali oni chętnie i więcej.. Pojawiało się też zdecydowanie więcej pytań, co przełożyło się na zasięgi (3,6 tys wyświetleń przy 350 fanach na fanpage).

Dzień z pracy

Małe i średnie firmy nie dysponują co prawda zbyt dużym budżetem marketingowych, ale mają jedną niepowtarzalną zaletę. Mogą pokazać swoją firmę od środka, skupić się na wszystkich ważnych wartościach, którymi się kierują. To również szansa na to, aby pokazać swoje ludzkie oblicze firmy. Szczególny potencjał widzę tutaj dla wszystkich firm z branży kosmetycznej czy fryzjerskiej. Zamiast opowiadać i zapewniać, że robisz coś dobrze – pokaż, że faktycznie tak jest. Co możesz zrobić? Przeprowadź transmisje LIVE, w której pokażesz, jak wygląda jeden dzień z życia Twojej firmy. Niech wszyscy dowiedzą się, że faktycznie posiadasz zadowolonych klientów. W Twoim gabinecie panuje świetna atmosfera? Podziel się z tym! Oczywiście, tę formę transmisji na żywo można z powodzeniem wykorzystywać w każdym rodzaju biznesu. Dla kontrastu, takie rozwiązanie może wdrożyć np. mechanik czy firma zajmująca się remontami.

Spontaniczny LIVE

Idziesz przez park i czujesz, że musisz natychmiast podzielić się czymś ze swoją społecznością? A może siedzisz w poczekalni do lekarza lub utknąłeś w windzie? LIVE-y nie zawsze muszą być zaplanowane. Jeżeli masz potrzebę powiedzenia czegoś “tu i teraz” – nie wahaj się. Chwyć smartfon, odpal spontanicznego LIVE-a i mów.

Relacje z wydarzeń i konferencji

Jeżeli w Twojej firmie ma miejsce jakieś istotne wydarzenie – warto podzielić się tym ze swoją społecznością. To kolejna okazja do tego, aby zbudować zaufanie wokół swojej marki wśród konsumentów. I tutaj również jesteś zdany jedynie na swoją wyobraźnie. Występujesz na jakiejś konferencji? Jeżeli masz taką możliwość – możesz udostępnić ją swojej społeczności. Podobnie w przypadku różnorakich wydarzeń, które mają miejsce w Twojej firmie. Dla przykładu, niespełna rok temu realizowaliśmy transmisję LIVE dla pewnej firmy, która otwierała jeden ze swoich nowych, inteligentnych domów. Wspaniała inicjatywa.

Prezentacja produktu

Ile razy mówiłeś o tym, że Twój produkt jest świetny? Jak wiele razy starałeś się to udowodnić, np. zdjęciami czy zagmatwanymi opisami? Jak już niejednokrotnie zaznaczałem, jeżeli masz fantastyczny produkt, zamiast o tym mówisz – POKAŻ TO! I właśnie do tego możesz wykorzystać m. in. transmisje na żywo. Zbierz swoją społeczność i pokaż wszystko to, co potrafi Twój produkt. Jest naprawdę ogromna szansa na to, że po takiej transmisji, zanotujesz sporo nowych zamówień.

Teraz już sam widzisz, jak duże możliwości dają transmisje LIVE.

To tylko mały zalążek tego, co oferują transmisje LIVE. Jeżeli chcesz wycisnąć z tego tematu jak najwięcej i nauczyć się robić skuteczne LIVE-y na różnym stopniu zaawansowania, polecamy nasz e-book GO LIVE. Jak zwiększyć sprzedaż dzięki transmisjom LIVE?”

Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy. (www.doodlewolf.pl/golive)

Kontakt

+48 503 026 596
kontakt@doodlewolf.pl

Doodle Wolf jest częścią
Bergo sp. z o.o.
ul. Wyczółkowskiego 6
65-140 Zielona Góra

NIP 929 186 30 11
KRS 0000535114
REGON 360386816