Czas na piątą część artykułu z serii “Jak wykorzystywać wirtualną rzeczywistość ”, gdzie pokazujemy praktyczne zastosowanie technologii VR w marketingu i biznesie.
Jeżeli jeszcze nie czytałeś poprzednich artykułów, czym prędzej nadrób zaległości i zobacz, jakie branże omawialiśmy do tej pory (część 1, część 2, część 3, część 4).
A co tym razem ciekawego? Zapraszamy!
Branża edukacyjna
Wirtualna rzeczywistość w branży edukacyjnej? Jak najbardziej! Jak myślisz, dlaczego dzieci nie lubią się uczyć i niechętnie chodzą do szkoły? Większość lekcji jest nudna i schematyczna. Wiedza przekazywana jest w niezwykle toporny i nużący sposób. A gdyby tak sprawić, że lekcje w szkole będą czymś fascynującym? Czymś, co sprawi, że dzieci za każdym razem będą otwierały usta ze zdziwienia?
Dzięki wirtualnej rzeczywistości jest to realnie możliwe. Zamiast nudnych regułek, które są bezsensownie wykuwane bez jakiegokolwiek zrozumienia, można uczynić coś, co da zdecydowanie lepsze rezultaty.
Wyobraź sobie lekcję geografii, w której dzieci ubierają gogle VR i „przenoszą się” w kosmos. Widzą dookoła wszystkie planety, gwiazdy, jednocześnie słuchając narracji prowadzonej przez nauczyciela. Wybuchy wulkanów, zjawiska atmosferyczne i inne procesy – wszystko mogą obejrzeć z bliska, zupełnie tak, jakby tam byli. Oprócz tego, można oglądać filmy przyrodnicze, historyczne, które mogą wspomagać naukę.
Na całe szczęście pojawiają się już w Polsce pierwsze inicjatywy, które zaczynają wspierać takie rozwiązania. W Białymstoku działa Akademia VR, która przy współpracy z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu organizuje zajęcia edukacyjne dla dzieci w technologii VR. Osoby mają możliwość oglądania filmów przyrodniczych, doświadczania różnych zjawisk, itd. Jak podają organizatorzy, dzieci z wielką chęcią przychodzą na takie zajęcia.
Gry video
Nie da się ukryć, że rynek gier video to najbardziej przyszłościowa i dochodowa forma wykorzystania technologii VR. Pamiętacie te wszystkie pasjonujące gry, w które lubiliście grać? Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, aby przenieść się do tego świata, być bohaterem i przeżywać jego przeszkody. Z pomocą gogli, specjalnych kontrolerów, a nawet bieżni – możemy widzieć świat oczami głównego bohatera, biegać, walczyć mieczem i wchodzić w interakcję ze światem wirtualnym. Z roku na rok powstaje coraz więcej tytułów, które współgrają ze światem wirtualnej rzeczywistości. Zobacz przykładowe video:
Branża jedzeniowa
Co ma ze sobą wspólnego branża jedzeniowa i wirtualna rzeczywistość? Przy odrobinie kreatywności można wykorzystać technologię VR, nawet jeżeli działasz w przemyśle spożywczym. Świetnie pokazuje to firma Boursin (producent jedzenia), która stworzyła doświadczenie osadzone w wirtualnej rzeczywistości. Zakładamy okulary, przenosimy się do…. lodówki i rozpoczynamy jej eksplorację. Polecam obejrzeć przy użyciu gogli – robi wrażenie! 🙂
I jak oceniacie te inicjatywy? Uważacie, że technologia wirtualnej rzeczywistości ma przed sobą dobrą przyszłość? Piszcie w komentarzach!
VR będzie odgrywał ważną role w marketingu turystycznym. Możliwość zobaczenia jak wygląda atrakcja turystyczna i wnętrza będzie kluczowe w reklamie takich odrodków i usług.
Dziś, w dobie „kwarantanny”, może się to okazać jeszcze ważniejsze.
ciekawe i wciagajace
Generalnie rzecz ujmując, postęp technologii jest tak szybki, że VR to niebawem będzie przeżytek. Ale możliwości jakie oferuje w obrębie marketingu są ogromne. Naprawdę ogromne. Warto z niego korzystać.