Człowiek w swoim życiu boryka się z różnymi problemami, które spędzają mu sen z powiek. Nieustannie chce je pokonywać oraz wyeliminować po to, aby móc żyć szczęśliwie i cieszyć się każdą chwilą. Jeżeli więc potrafisz zaproponować sposób na skuteczne rozwiązanie któregoś z nich, możesz liczyć na stały dopływ klientów.
Problemy, problemy, problemy…
Jak myślisz: po co klienci korzystają z usług Twojej firmy czy kupują Twoje produkty? Większość z nich robi to z chęci rozwiązania jakiegoś kłopotu czy zaspokojenia potrzeby. Ktoś ma problemy z pisaniem skutecznych tekstów sprzedażowych – udaje się na szkolenie, które nauczy go tej umiejętności. Ktoś ma problem z prawem – udaje się do odpowiedniej kancelarii. Itd, itd. Większość decyzji o zakupie czy skorzystaniu z jakiejś usługi, spowodowana jest właśnie tego typu czynnikiem, który pojawia się w życiu człowieka.
Ale zaspokajanie potrzeb i rozwiązywanie problemów nie odbywa się tylko poprzez sprzedaż produktów czy usług. To również dostarczanie wartościowych treści, które będą pomocne dla człowieka w samodzielnym działaniu.
Dlatego też, dziś o tym, jak tworzyć treści, które będą znakomitą odpowiedzią na problemy i potrzeby Twojego klienta. Co więcej, dzięki takim treściom możesz także zatrzymywać swojego klienta na dłużej i jednocześnie zwiększać zyski.
Treść, która pomaga
Na sam początek przyjrzyjmy się cechom, które powinna mieć treść, mająca pomagać, angażować i zatrzymywać przy sobie? Takich czynników z pewnością jest wiele, ale osobiście wyróżniam trzy najważniejsze:
1. Jasno porusza problem i szybko go tłumaczy. Jeżeli ktoś poszukuje rozwiązania problemu, to oczekuje, że dostanie konkretne odpowiedzi i szybko przyswoi nową wiedzę. Nie ma sensu zanudzać drugiej osoby niepotrzebną paplaniną. Konkrety – tylko to, co potrzebne. Nic więcej.
2. Przystępna i angażująca forma. Możesz mieć do przekazania naprawdę świetną wiedzę, ale jeżeli będzie to źle przedstawione, to i tak okaże się to skomplikowane. Ponadto im więcej zmysłów odbiorcy zaangażujesz, tym lepiej będzie on przyswajał przedstawione mu wiadomości. Dlatego słowo pisane sprawdza się w takich przypadkach najsłabiej, uzupełnione obrazkami – zdecydowanie lepiej, a jeżeli dołożysz jeszcze głos, możesz liczyć na naprawdę skuteczne działania.
3. Łatwo się rozprzestrzenia. Pewne treści z natury są chętniej oglądane, chętniej udostępniane i przekazywane innym. Warto więc stworzyć taką treść, która rozprzestrzeni się po sieci w ekspresowym tempie, docierając do kolejnych odbiorców, masowo pomagając.
Te trzy wyznaczniki łączą się w jedną treść: video poradnik. To właśnie poradnik w formie video świetnie tłumaczy skomplikowane i problematyczne kwestie, dzięki obrazom, animacjom i „pokazywaniu” świetnie dociera do odbiorcy, a także zdecydowanie chętniej jest udostępniany i rozsyłany.
Dlaczego warto nagrywać video poradnik?
Na samym początku obiecywałem Ci szereg korzyści związanych z tworzeniem video poradnika. Zobacz, co możesz zyskać decydując się na takie rozwiązanie:
1. Pomagasz. Pomoc drugiej osobie, to jedna z najwspanialszych rzeczy, jakie możesz uczynić. Jaka forma video najlepiej się do tego nadaje? Oczywiście, że poradnik! Jeżeli poznasz faktyczne problemy Twojego klienta i stworzysz treść, która będzie dla niego pomocna, rozwiążesz jeden z jego problemów, co automatycznie sprawi, że drugi człowiek będzie szczęśliwszy. Uczynisz jego życie lepszym.
2. Pozytywne emocje = Twoja firma. Wyobraź sobie, że właśnie stworzyłeś świetny poradnik, a jego odzew jest niezwykle pozytywny. Komentarze i informacje zwrotne wyraźnie pokazują, że pomógł on wielu osobom i wywołał w nich szczęście oraz radość. Jak myślisz, na kogo konsument przeleje wszystkie pozytywne emocje? Oczywiście, że na osobę, która mu pomogła. Kotwica emocjonalna, jak znalazł. Dzięki niej budowane są znakomite relacje na linii marka-konsument.
3. Jesteś ekspertem. Treści w których dzielisz się swoją wiedzą, to znakomita okazja do pokazania, że jesteś ekspertem. Niech wszyscy wyrobią w sobie przeświadczenie, że nie prowadzisz swojej firmy z przypadku, ale dlatego, że posiadasz do tego niezbędną wiedzę. Jeżeli znasz się na tym, co robisz – będziesz robić to dobrze.
Pomaganie innym + identyfikowanie Twojej marki z pozytywnymi emocjami + wizerunek eksperta, sprawiają, że Twój klient chętnie zatrzyma się przy Tobie na dłużej. Po obejrzeniu Twojego poradnika przyjrzy się bliżej, co to za firma. Chętnie opowie innym, że to właśnie w tym miejscu troszczą się o ludzkie problemy, rozwiązując je. Takie marki notują zdecydowanie lepsze wyniki na dłuższą metę (także pod względem sprzedażowym). A to wszystko, dzięki poradnikowi.
Przykładowe formy video poradnika
Na zakończenie, chciałbym pokazać Ci kilka form video poradnika i przykładów jego realizacji w praktyce. Oczywiście, nie podam tutaj przykładów dla każdego typu firmy, dlatego jeżeli jesteś ciekaw, co będzie dobre dla Twojego typu firmy, koniecznie daj znać w komentarzu:
Zrób to sam
Niesamowity potencjał dla firm budowlanych, informatycznych, kulinarnych, a także wszystkich, które w swojej pracy opierają się na zdolnościach manualnych. Dlaczego by nie nagrać poradnika z gatunku tych, które pokazują, np. jak wykonać jakąś domową pracę budowlaną czy w jaki sposób wymienić podzespoły w komputerze? Wszystko z cyklu „zrób to sam” to świetny pomysł na całą serię poradników. Zobacz sam:
Przez teorię do serca
Poradniki to nie tylko praktyka, która pokazuje, jak wykonać coś na własną rękę. To również dzielenie się wiedzą na mnóstwo nurtujących kwestii natury prawnej, podatkowej, finansowej oraz wielu, wielu innych. Jeżeli posiadasz obeznanie w temacie – podziel się! W tematach typowo specjalistycznych, jak np. prawo, finanse potrzebna jest wiedza ekspertów i osób kompetentnych:
Instrukcja
Jak myślisz, ile razy Twój odbiorca kupował jakiś sprzęt i czytał instrukcję, z której niewiele rozumiał? Tak jak już mówiłem, tekst czasami pozostawia wiele niedomówień, tym bardziej, jeżeli ma wyjaśnić coś praktycznego. A gdyby tak stworzyć instrukcję w formie video, dzięki której wszystko będzie jasno pokazane? To znakomite rozwiązanie dla wszystkich producentów sprzętów AGD, RTV oraz innych urządzeń elektronicznych, gdzie trzeba wytężać umysł i namiętnie czytać instrukcje, aby zrozumieć ich działanie. Video poradnik łatwo pokaże, co i jak. Zobacz, jak możesz to zrobić:
Doodle video jako tłumaczenie skomplikowanych idei
Wiele firm posiada w swojej ofercie usługę, która jest dosyć skomplikowana i trudna do wyjaśnienia. Dlaczego więc nie uprościć sobie życia? Jeżeli też masz skomplikowane produkty lub usługi, skorzystaj z doodle video, dzięki któremu w prosty sposób wyjaśnisz czym ona jest, skutecznie docierając do drugiej osoby. Szerzej na ten temat pisaliśmy w tym artykule.
Jak widzisz, poradniki znacząco upraszczają ludzkie życie, a wszystkie pozytywne emocje zaczną być kojarzone z Tobą i Twoją marką. Dlatego też, stwórz swój video poradnik, a na pewno zatrzymasz przy sobie klientów.
A może już stworzyłeś swój video poradnik? Podziel się nim w komentarzu!
Super, przystępne i przydatne treści. Będę na pewno od czasu do czasu zaglądać tu 🙂 Pozdrawiam
Dziękujemy za miłe słowa. Oczywiście, zapraszamy 🙂
Myślę, że właśnie w wideo jest przyszłość. W taki sposób najłatwiej zachęcić, przyciągnąć do siebie klientów 😉
Dziękujemy za komentarz. Podobno w 2017 roku nawet 70% ruchu w sieci ma być właśnie generowana przez video 🙂 Pozdrawiamy!
Bardzo wartościowy wpis, który utwierdza mnie tylko w konieczności uzupełnienia strony z portfolio o treści które przyciągną klient a do tego dobrze się pozycjonują 😉 Myślę, że na początek to będzie jednak słowo pisane ze zdjęciami ale kiedyś na pewno skuszę się na video.
Obraz przyciąga, angażuje i zatrzymuje 🙂 video – jeszcze bardziej. Oczywiście, wszystko małymi kroczkami, powolutku do przodu 🙂